Již v letošním roce kraj zahájí modernizaci prvních dvou úseků silnice II/358 z Litomyšle do České Třebové, která je zahrnuta do memoranda kraje a státu. V příštím roce pak bude pokračovat modernizace dalšího úseku a kraj zároveň zahájí práce na druhé přivaděči z Ústí nad Orlicí do Litomyšle.
„Po komunálních volbách a změnách v České Třebové a Litomyšli byla otevřena debata o logičtějším napojení Českotřebo vska a Orlickoústecka na D35. Vzhledem k tomu, že nechceme přivádět dopravu do centra Litomyšle, jelikož nejbližší nájezdy jsou v Řídkém a Janově, řešíme, jakým způsobem celou oblast logicky napojit. Žádné z měst nechce v tuto chvíli jakkoliv ohrozit stavbu dálnice, což je samozřejmě pozitivní zpráva. Variantou je napojení oblasti s využitím paralelní obslužné komunikace v tělese D35, což jsme jako ideu avizovali již na lednovém jednání o přivaděčích“ uvedl hejtman Martin Netolický.
Ten se zástupci obcí a ŘSD hovořil také o stavu příprav na modernizaci dvou silnic II. třídy, které jsou součástí memoranda kraje a státu. „V nejpokročilejší fázi přípravy je modernizace silnice II/358 z Litomyšle do České Třebové, jelikož chceme do poloviny března zahájit výběrové řízení na dodavatele stavby jako otevřené nadlimitní řízení s předpokládanou hodnotou 130 milionů korun bez DPH. V letošním roce chceme zahájit dva úseky z intravilánu České Třebové a proti tomu od Litomyšle až po hranici městské zástavby. V dalším roce by pak následoval další úsek na této komunikaci, pro kterou je již dnes omezen průjezd nákladní kamionové dopravy. Toto omezení zůstane samozřejmě i nadále“ řekl hejtman Martin Netolický.
Druhým přivaděčem v oblasti je silnice II/360 z Ústí nad Orlicí do Litomyšle. „Na konci května bychom měli mít dokončenou projektovou dokumentaci s tím, že termín zahájení stavby je v tuto chvíli stanoven na květen 2020. Finanční limit na tuto stavbu je 100 milionů korun,“ sdělil hejtman Netolický.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva