Pardubický kraj: Zastupitelé odmítají drancování krajských silnic

27.04.2017 18:25

Zastupitelé Pardubického kraje požadují, aby se investoři, kvůli kterým se výrazným způsobem zvýší zatížení silnic nižších tříd, které nejsou svým konstrukčním řešením na extrémní zátěž připravené, finančně podíleli na jejich rekonstrukci. Na tuto problematiku pamatuje také platná česká legislativa. Příkladem z poslední doby je například výstavba logistického terminálu v České Třebové. Jelikož není cílem omezovat soukromé investice, prosí zastupitelé obce a investory, aby byla krajská samospráva o obdobných rozsáhlých investicích včas informována a mohlo se tak do budoucna obdobným situacím předejít.

Pardubický kraj: Zastupitelé odmítají drancování krajských silnic
Foto: Pardubický kraj
Popisek: Základní podoba loga Pardubického kraje.

„Máme samozřejmě zájem na rozvoji území, ale je nutné, předcházet situacím, kdy dochází k nadměrnému ničení krajského majetku. Rádi vyslechneme záměry obcí a investorů, ale je nutné vždy u obdobně rozsáhlých projektů zvážit také připravenost dopravní infrastruktury v daném místě. K jednáním jsme však kdykoliv připraveni. Bohužel v případě logistického centra tato diskuse neproběhla, ačkoliv jsme upozorňovali na problematiku dopravní infrastruktury v okolí,“ řekl Netolický s tím, že se souhlasem krajských zastupitelů budou na příští řádné jednání pozváni také starosta České Třebové Jaroslav Zedník a ředitel společnosti Metrans Jiří Samek, aby mohli společně se zastupiteli diskutovat nad tíživou dopravní situací na Českotřebovsku.

Zastupitelům se nelíbí, že je ničen majetek v krajském vlastnictví a požadují společně s hejtmanem rychlé řešení. 

„Vzhledem k tomu, že došlo na této silnici k mimořádné změně dopravního významu, navrhl jsem, aby bylo s investorem jednáno podle ustanovení paragrafu 39 zákona o pozemních komunikacích. Pokud dojde k podstatnému nárůstu zatížení komunikace a technický stav komunikace tomu zjevně neodpovídá, tak ten, který nárůst způsobil, je povinen uhradit náklady spojené s nezbytnou úpravou dotčené části komunikace,“ uvedl člen krajského zastupitelstva David Švec s tím, že v tomto konkrétním případě je zcela zjevné, že předmětnou komunikaci využívá jako jedinou přístupovou cestu k překladišti právě společnost Metrans. „Souhlasím s hejtmanem, že k tomuto problému nemuselo vůbec dojít, pokud by město Česká Třebová při přípravě takto velké stavební akce spolupracovalo s Pardubickým krajem. Otázky dopravního napojení se mohly řešit s předstihem a ve vzájemné shodě,“ řekl Švec.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Finanční správa posílá údaje k zaplacení daně z nemovitých věcí

16:08 Finanční správa posílá údaje k zaplacení daně z nemovitých věcí

Finanční správa začala poplatníky vyrozumívat o nové výši daně z nemovitých věcí. Zhruba milion drži…