Plzeňská Škodovka získala zakázku na full servis v Cagliari na Sardinii

08.11.2013 10:37

Škoda Transportation zvítězila v tendru na full servis tramvají v italském Cagliari. Jedná se o zajištění servisní činnosti na pět let za 87 milionů korun s opcí na dalších pět let. Škodovka tím navázala na předchozí úspěchy, kterých na Sardinii dosáhla, v minulosti tam dodala devět nízkopodlažních tramvají a také šestnáct trolejbusů.

Plzeňská Škodovka získala zakázku na full servis v Cagliari na Sardinii
Foto: red
Popisek: Škoda Transportation

„Zajištění dlouhodobé údržby našich vozidel je jednou z priorit společnosti Škoda Transportation. Naše firma nahlíží na problematiku hospodaření s vozidly z dlouhodobého hlediska. Škodovka totiž není jen výrobcem moderních vozů, ale také se snaží postarat o to, aby všechna její vozidla měla nadstandardní životnost a bylo o ně perfektně postaráno. Vítězství v Cagliari si tedy velice vážíme, protože se jedná o potvrzení, že jsou s našimi službami spokojeni,“ říká Martin Hrubý, ředitel servisu Škody Transportation.

Škoda Transportation dodala v roce 2004 celkem devět nízkopodlažních úzkorozchodných a obousměrných tramvajových vozidel typu 06T do sardinského krajského města Cagliari. Tramvaje byly od té doby pravidelně a řádně udržovány v místním depu servisními pracovníky Škody Transportation. Původní smlouva na běžnou údržbu byla spjatá se smlouvou na dodání vozidel, po jejím vypršení byla vyhlášená nová veřejná obchodní soutěž, kterou společnost Škoda Transportation vyhrála.

„Zakázka na full servis zahrnuje denní údržbu tramvají Škoda 06T v Cagliari po dobu pěti let s opcí na dalších pět let. Dále jsou součástí pravidelné kontrolní prohlídky, střední opravy a velká oprava při najetí 600 tisíc kilometrů,“ doplňuje Patrizio Bruno Scuderoni Sales account manager, Škoda Transportation.

Pětičlánkové tramvaje Škoda 06T jsou třicet metrů dlouhé a pojmou přes 300 cestujících. Mají úzký rozchod 950 milimetrů, který je o téměř půl metru menší než v České republice. V případě výpadku umožňují bateriový dojezd. Navíc na každé straně vozidla jsou vždy dvoje dvoukřídlé dveře vybavené elektromechanickou výsuvnou nájezdovou plošinou, která umožňuje snadný nástup a výstup i cestujícím se sníženou pohyblivostí. Samozřejmostí je rovněž klimatizace pro řidiče i cestující.

Škoda Transportation dodala do hlavního města Sardinie již dříve také 16 nízkopodlažních moderních trolejbusů. Úspěchy ale slavila plzeňská společnost i jinde v Itálii - kompletní výzbroj a další zařízení dodala pro 45 nových římských trolejbusů. Pro italskou společnost OFV (Officine Ferroviarie Veronesi SpA) pak vyrobila elektrickou výzbroj včetně podvozků určených pro elektrické příměstské jednotky.

„Full servis provádíme rovněž na všech zhruba 100 tramvajích, které jezdí v Plzni. V současnosti se jedná o zcela standardní požadavek zákazníků a budeme jej dělat také u nových zakázek v maďarské Miškolci nebo v turecké Konye. Garanční servis tramvají provádíme například v Praze, Vratislavi nebo Rize,“ dodává Martin Hrubý.

Škoda Transportation

Společnost Škoda Transportation je jednou z předních evropských firem v oboru dopravního strojírenství. Mezi její výrobky patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, trolejbusy, ale i trakční motory či kompletní pohony pro dopravní systémy. Tržby skupiny se každoročně pohybují okolo 15 miliard korun a stabilně už několik let zaměstnává zhruba čtyři tisíce lidí. Škoda Transportation má několik dceřiných společností nebo společných podniků nejen v České republice, ale i v Číně, Polsku nebo Maďarsku. Jen díky vysokým investicím do výzkumu a vývoje může Škoda Transportation přicházet pravidelně na trh s novými a moderními produkty, které si úspěšně nacházejí své místo na zahraničních trzích. Do výzkumu a vývoje investovala společnost za poslední 3 roky přes 3 miliardy korun.Více na: www.skoda.cz  

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

Důchodová reforma

Tvrdíte, o důchodové reformě jednáte i s laickou veřejností. Jak? Kde? Jsem si ničeho takového nevšiml. A myslíte, že má smysl schvalovat něco, na čem se aspoň z větší části neshodnete s opozicí? K čemu reforma, kterou jiná vláda zase zruší, což už se stalo? Nebylo třeba chybou, že jste s opozicí ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Parní víkend v Lužné u Rakovníka nabídne přehlídku lokomotiv na točně, zvláštní vlaky i nový pivní speciál

22:03 České dráhy: Parní víkend v Lužné u Rakovníka nabídne přehlídku lokomotiv na točně, zvláštní vlaky i nový pivní speciál

V sobotu a neděli 11. a 12. května se mohou fanoušci železniční historie vypravit do železničního mu…