Plzeňský Prazdroj vyvezl největší objem piva ve své historii

06.02.2014 14:20

Plzeňský Prazdroj potvrzuje, že o české pivo je v zahraničí stále větší zájem. V loňském roce dosáhl přední tuzemský výrobce piva rekordního vývozu ve své historii v objemu 1, 114 milionu hektolitrů piva, což je meziroční nárůst o více než 5 %. Na domácím trhu se dařilo prémiovým značkám, především Pilsner Urquell. Díky pokračujícímu trendu zdravého životního stylu rostl také zájem o nealkoholické pivo Birell a o své místo na slunci úspěšně zabojovala i novinka Kingswood Cider.

Plzeňský Prazdroj vyvezl největší objem piva ve své historii
Foto: red
Popisek: Plzeňský Prazdroj

Tradičně se v exportu skvěle daří značce Pilsner Urquell, která během roku 2013 zabodovala, když dosáhla meziročního nárůstu o více než 4 %. Výrazně posílila svoji pozici například na asijských trzích, ale také ve Velké Británii, v Itálii, Finsku, Bělorusku, Bulharsku, v Černé Hoře i na Slovensku. V zahraničí se výborně daří také Velkopopovickému Kozlu, který se prodává již ve 30 zemích světa a meziročně vzrostl o téměř 6 %.

„Loňský výsledek vývozu našeho piva do zahraničí nás opravdu potěšil i proto, že se jedná o nejvyšší export v historii naší společnosti. Jsme hrdí na to, že se naše značky prosazují i na silně konkurenčních zahraničních trzích, kde si díky vysoké kvalitě a typické chuti dokáží budovat stále početnější skupinu svých příznivců,“ říká Paolo Lanzarotti, generální ředitel a předseda představenstva Plzeňského Prazdroje.

Plzeňský Prazdroj však bodoval i na domácím trhu, a to i přes negativní dopady studených jarních měsíců a ničivých povodní, které Českou republiku zasáhly v červnu, a ovlivnily tak celkový objem konzumace piva. K oživení došlo během posledních měsíců roku a prosinec se zapsal do historie Plzeňského Prazdroje rekordním objemem prodeje piva Pilsner Urquell. S licenční výrobou prodal celkově Plzeňský Prazdroj necelých 9,7 milionu hl piva. Navzdory mírnému poklesu celého pivního trhu dokázal Prazdroj posílit prodej prémiových značek, a to o 1 %.

V uplynulém roce se zvýšil zájem o nealkoholické pivo Birell, a to jak v původní neochucené variantě, tak i s ovocnou příchutí. Meziročně tak objem prodeje nealkoholického piva Birell vzrostl a na celkové produkci piva Plzeňského Prazdroje má již takřka pětiprocentní podíl.

„Obliba našeho nealkoholického piva Birell i jeho ovocných příchutí vypovídá o změně životního stylu českých konzumentů, který je v současné době více zaměřen na pohyb a aktivní trávení volného času, kde je nealkoholické pivo často první volbou nápoje díky osvěžující chuti a čistě přírodnímu složení. Konzumenti si však stále častěji dopřávají nealkoholické pivo i k běžným pracovním obědům, protože neomezuje jejich následné pracovní činnosti, jako je například řízení. Předpokládáme, že by se trh nealkoholického piva mohl v příštích deseti letech až zdvojnásobit,“ vysvětluje Paolo Lanzarotti.

Plzeňskému Prazdroji se dařilo nejen v tradičních pivních kategoriích. Díky své novince Kingswood Cider, kterou v uplynulém roce představil v čepované variantě, se v České republice podařilo úspěšně založit zcela novou kategorii, která na místním pivním trhu nebyla dosud příliš známá. Již během letních měsíců oslovil Kingswood Cider řady konzumentů, kteří jej díky sladší jablečné osvěžující chuti upřednostnili při návštěvě restaurací před dalšími nápoji. Před vánočními svátky pak společnost tento nápoj představila také v horké variantě jako Kingswood Cider Hot.

S celkovým prodejem téměř 9,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2013 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.

Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.

SABMiller plc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 75 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých, jako jsou Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuine Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Praha podá dvě žádosti o dotace z evropských fondů na vybudování dobíjecích stanic

10:04 MHMP: Praha podá dvě žádosti o dotace z evropských fondů na vybudování dobíjecích stanic

Hlavní město chce podpořit rozvoj elektromobility prostřednictvím dvou projektových záměrů. V případ…