V roce 2015 zemřelo na silnicích států EU28 celkem 26 000 osob. Poprvé od roku 2001 (kdy statistiky zaznamenaly 55 000 usmrcených) tak došlo k nárůstu. Naplnění ambiciózního cíle, aby v roce 2020 zemřelo při dopravních nehodách maximálně 15 500 lidí, se tak vzdaluje. Na jeden milion obyvatel zemřelo loni 51,5 osoby (v roce 2014 to bylo 51). „Příčin nepříznivého vývoje počtu obětí nehod je více, podepsat se na něm mohl i určitý sociální neklid ve většině států Evropské unie,“ říká Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti. Nejvyšší podíl usmrcených je zaznamenán u nehod mimo obec (55 %). Ve městech a obcích zemřelo 38 procent všech obětí, na dálnicích zbývajících 7 procent. Mezi usmrcenými tradičně převažují muži, loni byl jejich podíl 76%.
K citelnému zhoršení došlo na Kypru, v Chorvatsku a ve Finsku. Naopak výrazně se situace zlepšila v celém Pobaltí a v Polsku. Švédsko, Nizozemsko a Velká Británie si i nadále udržely pověst států, které se mohou pochlubit jedněmi z nejbezpečnějších silnic na světě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva