Klienti Generali zatím nahlásili minimum škod. Počet ale bezesporu poroste s každým dalším dnem. Upřesnění můžeme očekávat nejdříve ve středu, podrobnější statistiky pak počátkem příštího týdne. Vzhledem k období dovolených lze předpokládat, že o řadě škod nemají lidé dosud tušení, protože se například nacházejí na dovolené mimo republiku. Navíc podle letitých zkušeností hlásí klienti škody způsobené řáděním přírodních živlů s tří a vícedenním zpožděním. Je-li například zatopený sklep, je nutné počkat, až voda opadne a teprve poté je možné začít sčítat škody. Mobilní technici Generali jsou v terénu, monitorují situaci a pomáhají klientům s registrací škod. S likvidátory pojistné události je současně možné dohodnout vyplacení přiměřené zálohy na pojistné plnění.
Mezi prvními nahlášenými škodami dominují zatopené sklepy, garáže či přízemní podlaží, poškozené střechy či škody na motorových vozidlech způsobené především popadanými větvemi ze stromů, které nevydržely nápor silného větru. Výjimkou nejsou ani škody způsobené krupobitím a dále přímými či nepřímými údery blesků. Do celkových čísel mohou ještě výrazně promluvit také zemědělské škody.
Hlášení škod
Škody mohou klienti Generali hlásit v pracovní dny od 7 do 19 hodin prostřednictvím telefonní linky 844 188 188 nebo nonstop online na www.generali.cz. Informace jsou k dispozici také na facebooku a twitteru pojišťovny Generali.
Náklady na likvidaci škody součástí plnění
Náklady, které jsou prokazatelně vynaložené na likvidaci škody, mohou být součástí výplaty pojistného plnění. Doporučujeme vést si jejich záznam. S likvidátorem pojistné události je možné dohodnout vyplacení přiměřené zálohy na pojistné plnění.
Doporučená opatření pro minimalizaci následků živelních škod
- vyčerpávání vody, vysoušení a úklid zasažených prostor
- nezapínat zasaženou elektroniku a domácí spotřebiče, podle možností okamžitě předat k opravě do odborného servisu
- jakmile to situace dovolí, provést revizi elektrických a plynových rozvodů, pokud došlo k jejich zatopení
Doporučená opatření pro hlášení živelních škod
Jakmile to situace dovolí, je důležité vytvořit si seznam všech poškozených a zničených věcí s uvedením jejich popisu, stáří a pořizovací ceny. V případě možnosti je vhodné provést jejich fotodokumentaci. Hodnotu a vlastnictví zasažených věcí je potřeba doložit například záručními listy, účtenkami, či jiným pořizovacími doklady.
Umožní-li to situace, měly by poškozené a zničené věci zůstat v místě škody k následné prohlídce specialisty pojišťovny Generali. Pokud z hygienických, bezpečnostních nebo jiných vážných důvodů nelze zbytky poškozených či zničených věcí na místě uchovat, je potřeba provést jejich likvidaci. V takovém případě je nutné prokázat existenci důvodů likvidace – fotodokumentace, nařízení hygienika apod.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Pojišťovna Generali