K poškození spádového stupně došlo při velkých povodňových průtocích na konci 20. století, kdy byla následně provedena opakovaná sanace jeho havarijního stavu. K úplné rekonstrukci stupně bylo přistoupeno z důvodu zajištění stability toku v tomto profilu. K důležitosti rekonstrukce přispěl i fakt, že stupeň je situován 40 metrů nad železničním mostem na trati Mosty u Jablunkova – Bohumín.
„Konstrukce nového stupně je velmi blízká konstrukci stupně původního. Technické řešení respektuje složité geologické podmínky i umístění stavby v oblasti důlních vlivů. Šířka přelivné hrany je 42 metrů, výška stupně je 2,85 metru. Stupeň je tvořen stěnami z ocelových štětovnic, které vytvářejí skříňovou konstrukci. Štětová stěna v profilu přelivné hrany je založena do hloubky přes pět metrů tak, aby bylo minimalizováno vyplavování jemných částic z podloží. Přelivná plocha a dno vývaru jsou opevněny balvanitým opevněním kladeným na štět. Jednotlivé kameny mají výšku 1,1 metru, jsou vyklínovány a uloženy na štěrkový filtr. Díky tomuto řešení byla vytvořena pružná a zároveň odolná konstrukce spádového stupně,“ vysvětluje Pavla Holečková z investičního odboru státního podniku Povodí Odry.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva