Povodí Odry dokončilo rekonstrukci spádového stupně na Olši v Darkově

14.04.2015 18:16

Státní podnik Povodí Odry dokončil rekonstrukci spádového stupně na Olši v Darkově, jehož rekonstrukci zahájil loni na jaře. Jedná se o první významnou rekonstrukci, kterou státní podnik Povodí Odry realizuje v rámci naplánovaných velkých rekonstrukcí a oprav vlastního majetku v následujících pěti letech. Stavební náklady na tuto akci jsou 30 milionů Kč a jsou plně hrazeny z vlastních zdrojů státního podniku

Povodí Odry dokončilo rekonstrukci spádového stupně na Olši v Darkově
Foto: Povodí Odry
Popisek: Povodí Odry

K poškození spádového stupně došlo při velkých povodňových průtocích na konci 20. století, kdy byla následně provedena opakovaná sanace jeho havarijního stavu. K úplné rekonstrukci stupně bylo přistoupeno z důvodu zajištění stability toku v tomto profilu. K důležitosti rekonstrukce přispěl i fakt, že stupeň je situován 40 metrů nad železničním mostem na trati Mosty u Jablunkova – Bohumín.

„Konstrukce nového stupně je velmi blízká konstrukci stupně původního. Technické řešení respektuje složité geologické podmínky i umístění stavby v oblasti důlních vlivů. Šířka přelivné hrany je 42 metrů, výška stupně je 2,85 metru. Stupeň je tvořen stěnami z ocelových štětovnic, které vytvářejí skříňovou konstrukci. Štětová stěna v profilu přelivné hrany je založena do hloubky přes pět metrů tak, aby bylo minimalizováno vyplavování jemných částic z podloží. Přelivná plocha a dno vývaru jsou opevněny balvanitým opevněním kladeným na štět. Jednotlivé kameny mají výšku 1,1 metru, jsou vyklínovány a uloženy na štěrkový filtr. Díky tomuto řešení byla vytvořena pružná a zároveň odolná konstrukce spádového stupně,“ vysvětluje Pavla Holečková z investičního odboru státního podniku Povodí Odry.

V rámci této stavby byly dále svahy vodního toku a přilehlých berem opevněny novou kamennou dlažbou do betonu. Na svazích ochranných hrází byla stávající kamenná dlažba zachována a přespárována.

Rekonstrukce probíhala ve dvou etapách, a to nejprve na levé a pak na pravé polovině toku. „Stavební práce v toku byly prováděny vždy v suché stavební jámě, kdy byla voda převáděna druhou částí toku,“ dodává na závěr Holečková.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

osobnosti ANO

Dobrý den, paní Dostálová, překvapil mě průzkum, podle kterého vás řada lidí nezná. Je pravdou, že já se o politiku dost zajímám a díky PL vás i znám. Ale napadá mě jedna věc, není chybou, že za ANO vystupují stále ti stejní? Babiš-Schillerová-Havlíček, občas vy nebo pan Nacher? Není potřeba, aby ge...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČOI: Hračka na baterie „Pistole LN 320/305“, která představuje vážné riziko

7:02 ČOI: Hračka na baterie „Pistole LN 320/305“, která představuje vážné riziko

Česká obchodní inspekce zjistila, že na tuzemském trhu je v nabídce výrobek, který představuje vážné…