Pražská strojírna: Rok 2023 byl rokem vozoven

17.01.2024 7:23 | Tisková zpráva

Spuštění vlastní fotovoltaické elektrárny, rozsáhlé zakázky v Německu, Polsku, Estonsku, Austrálii a dalších světových trzích i významné investice do technického vybavení. Takový byl rok 2023 v kostce pro Pražskou strojírnu.

Pražská strojírna: Rok 2023 byl rokem vozoven
Foto: pstroj.cz
Popisek: Pražská strojírna - logo

Rok 2023 přinesl Pražské strojírně hned několik rekordů a prvenství. Zdařile navázala na hospodářsky úspěšný rok 2022, ve kterém poprvé v historii firma překročila metu půl miliardy v tržbách. V roce 2023 se hranice opět posunula a firma očekává tržby ve výši 585 milionů korun. Výrobní kapacity dosáhly svého maxima, a Pražská strojírna proto investovala do jejich rozšíření i zvýšení produktivity.

„Uplynulý rok byl důkazem toho, že energie vynaložená na strategický rozvoj se násobně vrací. Opět jsme o něco rozšířili své portfolio, naučili se nové věci a modernizovali výrobu. Doba se mění a my nechceme zůstávat pozadu, i proto jsme schopni konkurovat na nejvyspělejších světových trzích,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

V červenci spustila Pražská strojírna fotovoltaickou elektrárnu umístěnou na střechách svých výrobních hal a skladů ve Vinoři. Instalace o výkonu 999 kWp je největší svého druhu v Praze a umožní společnosti pokrýt celkovou nominální roční spotřebu elektrické energie.

Anketa

Máme se připravovat na válku?

9%
89%
hlasovalo: 14419 lidí

Pokračovalo se také v investicích do strojního vybavení. Ve vinořských výrobních halách vzniklo nové lisovací pracoviště zaměřené na repasi tramvajových kol a v Itálii si Pražská strojírna nechala na míru vyrobit rolnovou ohýbačku, první svého druhu v České republice.

„Krásným příkladem toho, že i malá změna má někdy velký dopad, bylo pořízení skútrů pro náš servisní tým. Při výjezdu k závadám na tramvajové trati jsou díky tomu ve špičkách až třikrát rychlejší než automobilem, a přitom ušetří 70 % paliva,“ dodává Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

Kolejové konstrukce dodávala Pražská strojírna celkem do osmi vozoven v České republice, na Slovensku, v Polsku i v australském Melbourne. Zakázka pro polské depo Annopol – 114 výhybkových systémů – byla rekordní, nikdy v historii továrny jich nebylo objednáno tolik najednou.

Významné dodávky se v minulém roce realizovaly mimo jiné i v estonském Tallinnu, německém Hannoveru či výše zmíněné Austrálii. „Melbourne je dlouholetým obchodním partnerem Pražské strojírny, a i přes obrovskou vzdálenost obou zemí objem svých objednávek rok od roku zvyšuje,“ doplňuje Masarovič.

Rozsáhlé kolejové konstrukce vznikaly ale i pro Prahu. Vinořská fabrika vyráběla například nová křížení a spojovací oblouky pro rekonstrukci křižovatky na Flóře nebo unikátní vysokorychlostní výhybku na Kotlářce. Zároveň došlo k uzavření smlouvy mezi Pražskou strojírnou a Dopravním podnikem hlavního města Prahy na dalších osm let. Strojírna, která je 100% dcerou DPP, se bude starat o údržbu tramvajové kolejové infrastruktury v hlavním městě a dodá za tuto dobu DPP služby a výrobky v hodnotě 1,5 miliardy korun.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Proč jste odpískali jednání o penzích?

Nemyslíte, že jste tím koalici nahráli na smeč, že bude tvrdit, jak ona něco prosadila, že vás přizvala k jednání, ale vy jste to odmítli? Kdybyste jednali dál, mohli jste předložit vlastní návrhy, možná by neprošli, ale bylo by evidentní, že jste je podali a chtěli jste reformu, která je potřeba ře...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zoo Liberec: Nová letní scéna Lidových sadů zahajuje sezónu

13:04 Zoo Liberec: Nová letní scéna Lidových sadů zahajuje sezónu

Již tuto středu 15. května se uskuteční první koncert na zbrusu nové letní scéně, která vznikla v pr…