Prima Zlatá pecka ocenila opět ty nejkreativnější reklamy

26.02.2016 8:39

Nejlepší reklamní tvůrci i zadavatelé se sešli na 21. ročníku soutěže kreativity v reklamě opět v klubu Lávka. Hosté si mohli letos užít nejen vtipné slovní ekvilibristiky „zlatého“ moderátora večera Jakuba Koháka, ale i nekonečného nočního proudu projekce nejlepších světových reklam v Noci reklamožroutů, které diváky pohlcovaly paralelně v kinosále do pozdních ranních hodin.

Prima Zlatá pecka ocenila opět ty nejkreativnější reklamy
Foto: Prima Zlatá pecka
Popisek: Prima Zlatá pecka

• Lion Communications s.r.o. – divize Saatchi & Saatchi Prague a CORE 4: nejvíce Zlatých pecek!
• SCHOLZ & FRIENDS získali Zlatou pecku a šek na 250.000 korun.
• Kreativita ze Slovenska: Slovenské agentury si odnášejí skoro polovinu Prima Zlatých pecek!
• Nejlepší herec v reklamě: 12.000 hlasujících odměnilo Josefa Poláška, Kohák se letos neprobojoval do první pětky.
• Trojboj na Vltavě: Prima Zlatá pecka + Noc reklamožroutů + Benátská noc TV Prima!
• Známe TOP 5 nejlepších herců v reklamě za rok 2015!

Nejlepší reklamní tvůrci i zadavatelé se sešli na 21. ročníku soutěže kreativity v reklamě opět v klubu Lávka. Hosté si mohli letos užít nejen vtipné slovní ekvilibristiky „zlatého“ moderátora večera Jakuba Koháka, ale i nekonečného nočního proudu projekce nejlepších světových reklam v Noci reklamožroutů, které diváky pohlcovaly paralelně v kinosále do pozdních ranních hodin. Letošní galavečer Prima Zlaté pecky nebyl ale zdaleka jen o reklamě: stovky hostů se přišly také pobavit. Někteří zavítali i na nedaleko kotvící salonní loď Nepomuk, kde pořádala partnerská TV Prima Benátskou noc.

Prima Zlatá pecka ocenila opět ty nejkreativnější reklamy

Prima Zlatá pecka je jedinou soutěží kreativity v reklamě, jejíž porotu tvoří vždy špičkové osobnosti z uměleckých a odborných oborů, bez nichž se kreativita v reklamě neobejde: Letos například režisér a držitel českých lvů F.A.Brabec, skladatel a dirigent Varhan Orchestrovič Bauer, herec a režisér Jiří Mádl, producent a scénárista Ondřej Trojan, zvukař a držitel Českého lva Daniel Němec, akademický malíř a výtvarník Pavel Koutský, střihač Jiří Brožek, a fotograf a režisér Michal Pacina, ředitel STEM/MARK Jan Tuček, členové poroty multimédií Tomáš Jindříšek, Simona Kijonková, Tomáš Bursík, Jan Horák, Jasna Sýkorová, Monika Tomčíková a to vše s čestným předsedou světoznámým fotografem a několikanásobným držitelem ceny World Press Photo Antonínem Kratochvílem.

Nejen tradiční TV a rozhlasové formáty

Letošní soutěž zaznamenala nárůst přihlášených prací (168). Tradičně silnou kategorii tvořily TV a rozhlasové spoty a velký nárůst měla i internetová reklama. Pokles čtenosti tištěných médií kopíroval i pokles prací v kategorii tisková inzerce.

Product placement ležící, spící?

Odborná porota PP v čele s jejím předsedou Štěpánem Woldem (jednatel Media One) a členy Hanou Halvorsen-Banks (TV Branded Entertainment Fuse.CZ),  Pavlou Bártovou (Head of Creative Sales Media Club/Prima ), Ivanem Krejčím (předseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání), Vladimírem Pořízkem (provozní ředitel FTV Prima), a Josefem Vlčkem (vedoucí obchodního odd. České televize) poslala hlavní porotě do short listu 18 favoritů. V porovnání s minulým ročníkem se ale zdálo, že kreativní invence trošku přešlapovala na místě. Cenu Product Placement Award získal TRIAD Advertising za Dívku ve žlutém.

Nejlepší herec v reklamě: zajímavé výsledky přinesl i rozsáhlý výzkum Českého národního panelu

Neuvěřitelných 18 000 dotazníků vyplnili ti, kteří hlasovali pro svého „Nejlepšího herce v reklamě“. Vybírali ze tří set unikátních reklamních spotů a 88 herců a hereček, kteří v reklamách hráli. Reprezentativní výzkum ČNP, kterého se měsíčně účastnila tisícovka respondentů, tak může dát odpověď agenturám i klientům na velmi zajímavé otázky, např. jakou hodnotu má herec v reklamě, který je ten správný, anebo jaké očekávání má od něj cílová skupina.

Z rukou Jiřího Hromady, prezidenta Herecké asociace a loňského vítěze Jiřího Vyorálka převzal Josef Polášek ocenění za „Nejlepšího herce v reklamě“ v roce 2015.

TOP 5 nejoblíbenějších herců/hereček v reklamě najdete na: www.acra-mk.cz

Nejlepší televizní reklamou s celebritou roku 2015 je reklama Kofoly, v níž si právě Josef Polášek zahrál. Kampaň na marcipánovou vánoční edici běžela v televizi celkem bezmála 9 hodin. Souhrnná ceníková hodnota kampaně činila 22 milionů korun.

Letošní soutěže Prima Zlatá pecka se zúčastnilo 31 agentur a zadavatelů z ČR a ze Slovenska, kteří do kreativního klání přihlásili téměř 170 prací.

Vybraní finalisté v kategorii TV spotů budou mít opět možnost být prezentováni ve 40 zemích světa v openingovém show Noci reklamožroutů.

Mediální cenu společnosti Media Marketing Services na mediální vysílání v hodnotě 250.000 Kč získala agentura SCHOLZ & FRIENDS za rozhlasový spot Helppes - Superden Dogs For People.

Soutěž Prima Zlatá pecka se tradičně koná pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu.

AČRA MK / realizační tým Prima Zlatá pecka

TOP 5 ... Nejlepší herec v reklamě za rok 2015

Jméno herce

Josef Polášek 

Ivan Trojan

Tomáš Jeřábek

Tomáš Měcháček

Eliška Jansová

Seznam vítězných exponátů "PRIMA ZLATÁ PECKA 2015"

Zlatá pecka

kategorie

přihlašovatel / agentura

název exponátu

zadavatel / klient

1

TV spot

Kaufland Česká republika v.o.s.

Schöne Velikonoce

Kaufland Česká republika

2

TV spot

JANDL, marketing a reklama, s.r.o.

COOP Jednota - Kolesománia

COOP Jednota Slovensko, spotrebné družstvo

3

TV spot

Lion Communications s.r.o. – divize Saatchi & Saatchi Prague

Ve vašich službách – Ještěr

T-Mobile Czech Republic, a.s.

4

TV spot

Lion Communications s.r.o. – divize Saatchi & Saatchi Prague

Ve vašich službách – Pec nám spadla

T-Mobile Czech Republic, a.s.

5

Multimediální a internetová prezentace

Core 4, spol. s r.o.

Prinášame klasiku do moderného života

Slovenská sporiteľňa a.s.

6

Internetové reklamní formáty

Core 4, spol. s r.o.

Prinášame klasiku do moderného života

Slovenská sporiteľňa a.s.

7

Product placement

Starcom Mediavest Group

ShowRec Úplně nejvíc (branded content/PP Strongow)

Heineken Group

8

TV spot

Národní galerie v Praze

Homolka a Čapek

Národní galerie v Praze

9

Multimediální a internetová prezentace

MADE BY VACULIK, s. r. o.

Najčerstvejšie TESCO

TESCO

10

Tisková inzerce

GUIDELINE s.r.o.

Mlčení bolí!

Asociace intervenčních center ČR

11

TV spot

VCCP s.r.o.

Skříňky - kampaň

SOS dětské vesničky

12

Product placement

Omnicom Media Group s.r.o., divize FUSE

Ohýbací notebooky HP v pořadu Ohýbej léto

Hewlett Packard Česká republika

13

Jiné / direct mail

SCHOLZ & FRIENDS s.r.o.

Půjčka ProBydlení - sardinky

Wüstenrot - stavební spořitelna a.s.

14

Firemní prezentace

Pink Productions s.r.o.

Fotografie kolekce Solitaires pro katalog Preciosa Lighting

Preciosa Lighting

15

Tisková inzerce

COMTECH Group, spol. s r.o.

Skutečný dárek

Člověk v tísni, o.p.s.

16

Plakát

LOOSERS s.r.o.

2GIS - Víme přesně kam a jak v Praze

2GIS CZ, s.r.o.

17

TV spot

Havas Worldwide Prague a.s.

Petsuo

Ekokom

18

Plakát

Respect APP s.r.o.

Medik roka

Svet zdravia

19

Rozhlasový spot

Istropolitana Advertising, s.r.o.

Tennis day

Peugeot Slovakia

20

Multimediální a internetová prezentace

DARK SIDE a.s.

Věk se neříká

Poradna pro občanství, občanská a lidská práva

Seznam vítězů zvláštních mediálních cen "Prima Zlatá pecka 2015"

Media Marketing Services              Kč 250.000,-

 

Rozhlasový spot

SCHOLZ & FRIENDS s.r.o.

Helppes - Superden Dogs For People

Helppes - Centrum výcviku psů pro postižené, o.p.s.

internetová a multimediální cena

 

Internetové reklamní formáty

THIS IS LOCCO s.r.o.

Aliancia za Hovädzinu

Street54 burger

Product Placement Award

 

Product placement

TRIAD Advertising, s.r.o.

Dívka ve žlutém

Tchibo

Nejlepší herec v reklamě

 

TV spot

 

Kofola - marcipánová

Josef Polášek

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo spravedlnosti: Vítězství v soutěži Úřednický čin roku

22:04 Ministerstvo spravedlnosti: Vítězství v soutěži Úřednický čin roku

Ministerstvo spravedlnosti gratuluje týmu z odboru strategie a koncepce justice, který získal presti…