Sdružení provozovatelů venkovní reklamy je znepokojeno tím, že se před komunálními volbami po celé Praze objevují obří reklamní konstrukce o ploše 40 m2. Propaguje se na nich sám pražský primátor za TOP 09 Tomáš Hudeček. Tyto obrovské poutače budou postupně umísťovány ve volném prostoru na velmi exponovaných místech, mimo jiné v ulici Na Příkopě, u Mostu Legií, na Náměstí Jiřího z Poděbrad apod. Tedy na těch místech, o kterých pan Hudeček opakovaně prohlašuje, že musí být těchto „monster“ (citát Tomáše Hudečka) ušetřena. Jedna z obřích reklamních konstrukcí se objevila např. přímo ve frekventované křižovatce na Novodvorské ulici těsně za přechodem pro chodce a dopravní značkou Dej přednost v jízdě (viz přiložené foto). Dle našich informací toto umístění nebylo schváleno Policií ČR.
Navíc tyto poutače s Tomášem Hudečkem nejsou vůbec schváleny místně příslušným stavebním úřadem městské části. Primátor Hudeček si pro ně účelově nechal vydat vlastní povolení odborem dopravy pražského magistrátu, kontrolovaného TOP 09. Toto povolení by však v případě jakéhokoliv jiného žadatele o umístění podobné reklamy bylo pro instalaci reklamy naprosto nedostačující. Běžný žadatel by musel pracně získat stavební povolení od stavebního úřadu městské části a uzavřít s městem smlouvu na zábor veřejného prostranství a nájem, za což by město inkasovalo tučné nájemné. Je otázkou, zda má město z instalace těchto nepovolených obřích konstrukcí vůbec nějaký příjem, případně jestli odpovídá tržním podmínkám.
Primátor Hudeček v polovině července 2014 uvedl s pompou nové Pražské stavební předpisy, které mimo jiné plošně zakazují na území hlavního města jakoukoliv reklamu větší než 6 m2. Hudeček to zdůvodňoval snahou o kultivaci veřejného prostoru. Nyní sám aktivně využívá reklamní pilíře o ploše téměř sedmkrát větší. Navíc některé z nich v samém srdci metropole, v památkové zóně, kde platí omezení ještě tvrdší, na pouhé 4 m2.
Tímto krokem primátor Hudeček znovu ukázal, že mu prosazením plošného zákazu reklamy nad 6 m2 vůbec nešlo o tolik proklamovanou estetickou kultivaci veřejného prostoru, ale pouze o prosazení dominance pro firmu JCDecaux, která má s městem uzavřenou výhodnou exkluzivní smlouvu, a likvidaci jejích konkurentů. Na základě této skutečnosti se členové Svazu rozhodli pozastavit reklamní kampaň TOP 09, právě probíhající na reklamních panelech v majetku členů Svazu. Domníváme se, že toto pozastavení jistě nebude Tomáši Hudečkovi vadit, protože se určitě nebude chtít dále propagovat na billboardech „ze kterých se mu dělá tak špatně“ (opět citát pana Hudečka). Pozastavení kampaně bude probíhat v souladu s obchodními podmínkami poskytovatelů ploch, které byly stranou TOP 09 schváleny, a které brání poskytovatele ploch před poškozováním jejich zájmů.
Seznam 33 lokalit s obřími reklamními konstrukcemi primátora Hudečka:
Na Příkopě Praha 1
Na Výtoni Praha 2
Před hlavním nádražím Praha 2
Jana Želivského Praha 3
Náměstí Jiřího z Poděbrad Praha 3
Novodvorská Praha 4
Vyšehrad Praha 4
Nové Butovice u OC Praha 5
U mostu Legií Praha 5
U Dvou srpů Praha 5
Bělohorská Praha 6
Náměstí Interbrigády Praha 6
Strahov Praha 6
Vypich Praha 6
Jankovcova Praha 7
Most Barikádníků Praha 8
Střížkov Praha 9
Vysočanská Praha 9
Blatouchová Praha 10
Moskevská Praha 10
Strašnická Praha 10
Chodov u OC Praha 11
Hviezdoslavova Praha 11
Haasova Praha 12
Nové Dvory Praha 12
Jeremiášova Praha 13
Stodůlky Praha 13
Černý Most Praha 14
Průmyslová (Poděbradská) Praha 14
Novopetrovická (Kurčatovova) Praha 15
Průmyslová (Hornoměcholupská) Praha 15
Veronské náměstí Praha 15
Letňany Praha 18
O Svazu provozovatelů venkovní reklamy z. s.
Svaz provozovatelů venkovní reklamy z.s. byl založen v roce 2014 na principu dobrovolnosti a demokratických zásad v souladu s ustanovením §214 zákona č.89/2012 Sb.
Svaz hájí zájmy svých členů ve vztahu ke správním orgánům, mediálnímu trhu a reprezentuje členy v příznivém mediálním obrazu pro širokou veřejnost.
Členové tohoto svazu s více než šedesátiprocentním podílem na trhu tvoří skupinu největších poskytovatelů prémiových outdoorových reklamních ploch, které jsou nainstalovány (popř. umístěny) na nejatraktivnějších místech na českém trhu venkovní reklamy. Více informací najdete na www.spvrcr.cz.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva