ŘLP: Projekt nové řídicí věže na Letišti Leoše Janáčka Ostrava slavnostně dokončen

11.06.2016 9:46

Slavnostní inaugurací dnes státní podnik Řízení letového provozu České republiky oficiálně zahájil provoz nového provozního střediska a letištní řídící věže (TWR Ostrava). ŘLP ČR, s. p., tímto projektem završil svůj program obnovy regionálních letišť s ohledem na fakt, že nové provozní střediska a řídící věže byly v minulých patnácti letech vybudovány a úspěšně uvedeny do provozu na letištích v Brně a Karlových Varech.

ŘLP: Projekt nové řídicí věže na Letišti Leoše Janáčka Ostrava slavnostně dokončen
Foto: ŘLP ČR
Popisek: ŘLP ČR

Nová řídicí věž je v současnosti již v plném provozu. K bezproblémovému provoznímu přechodu ze starého stanoviště došlo ve 03:00 hodin dne 26. května 2016 a všechny používané technologické systémy jsou stabilní. „Nové provozní středisko a řídicí věž zajistí poskytování bezpečných, moderních a nákladově efektivních letových provozních služeb na ostravském letišti a současně vytvoří komfortní zázemí pro personál ŘLP ČR, s. p., minimálně na příštích třicet let,“ uvedl při této příležitosti generální ředitel ŘLP ČR, s. p., Jan Klas. Potřeba nové řídicí věže byla vyvolána rostoucím významem ostravského letiště v dopravní infrastruktuře Moravskosleszkého kraje, které jenom v roce 2015 zaznamenalo téměř 22 000 startů a přistání.

„Ostravské letiště posiluje své služby a jednoznačně si zaslouží, aby jeho infrastruktura odpovídala současným technologiím. Řízení letového provozu v této oblasti odvádí skvělou práci a je dobře, že nyní bude mít nejmodernější zázemí i v Mošnově,“ řekl v této souvislosti ministr dopravy Dan Ťok, který se akce zúčastnil společně s představiteli Moravskoslezského kraje.

Z hlediska samotného umístění na letišti a technického provedení splňuje nové středisko a řídicí věž všechny náročné a pro tento typ objektu nezbytné parametry. Pracoviště řídících letového provozu se se nachází v nejvyšším šestém podlaží řídicí věže ve výšce 20 metrů. Výška a umístění  řídicí věže ve středu vzdálenosti mezi oběma prahy dráhy umožňuje optimální výhled v rozsahu 360 stupňů bez překážek viditelnosti na oba prahy vzletové a přistávací dráhy 22/04, včetně výhledu do prostorů konečného přiblížení z obou směrů. Speciální zasklení stanoviště řídicí věže, akustická neprůzvučnost a eliminace sluneční radiace pak vytváří řídícím letového provozu potřebný komfort pro bezchybný výkon jejich funkce. Zvýšené požadavky na optickou pohodu také zajistí nejnižší hodnoty vnitřní i vnější světelné reflexe na tomto provozním stanovišti. Na nejvyšší možné úrovni je také hlasový komunikační systém (VCS) pro spojení země – vzduch a země – země, který je realizován kompletně na bázi VoIP, a to od mikrofonu řídícího až po anténu radiostanice. Podobně jsou na nejvyšší možné úrovni i prvky požárního zabezpečení, řízení energetické spotřeby budovy, vstupu a pohybu osob a řešení záložních zdrojů elektrické energie, a to v celém objektu nové řídicí věže.

Informace o projektu:

Investor:                                                                Řízení letového provozu České republiky, s. p.
Architekt:                                                               Ing. arch. Milan Sýkorský
Stavební projekt:                                                   Kania Ostrava, a.s.
Generální dodavatel:                                            „Sdružení TWR Mošnov HOCHTIEF CZ - Synett“
Dodavatelé technologií:                                          Rohde and Schwarz, KATO
Zastavěná plocha bez parkoviště:                          575 metrů čtverečných
Celková užitná plocha pro ŘLP ČR, s.p.:                1 274 metrů čtverečných

Investiční náklady výstavby                                     132 780 000 Kč bez DPH

Časový harmonogram:

Zahájení projektu:                                                               září 2011
Zpracování projektové dokumentace:                                 2012 - 2013
Výběrové řízení na generálního dodavatele stavby:           2013 - 2014
Výstavba:                                                                             2014 - 2015
Přechod a  zahájení poskytování služeb:                            2015 – 2016
Provozní přechod:                                                                26. května 2016

Ostrava_věž.jpg

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

BESIP: Skrytá měření odhalila další rizikové místo v Libereckém kraji

7:14 BESIP: Skrytá měření odhalila další rizikové místo v Libereckém kraji

V Hajništi překračuje maximální povolenou rychlost v obci skoro 90 procent motoristů. Výjimkou nebyl…