Důvody pro změnu koncepce
· Dálnice a rychlostní komunikace plnily de facto stejný účel, platily na nich stejná pravidla provozu (včetně maximální rychlosti 130 km/h).
· Podle platného zákona o pozemních komunikacích rozdělujeme silniční síť na dálnice, silnice, místní komunikace a účelové komunikace. Kategorii rychlostní komunikace tedy naše právo už nezná. Jde o silnici I. třídy.
· Novým pojetím došlo ke zjednodušení administrativy při správě ucelené dálniční sítě. Například při uplatnění jednotných norem.
· Srozumitelnější význam pro řidiče. Obecně řidiči nerozlišují, zda jde o dálnici nebo rychlostní komunikaci. Kategorii rychlostní silnici považují automaticky za dálnici. Dříve to mělo význam především pro stavební normy, dnes se rozdíly stírají.
· Dojde i k přehlednějšímu a srozumitelnějšímu významu pro zahraniční řidiče (pomocí nového dopravního značení).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva