Jedná se tedy o další dvě stavby, které se ŘSD podařilo zprovoznit před plánovaným termínem.
S předstihem již byla ukončena oprava dálnice D1 v km 220,2 až 229,5, kdy byl z důvodu konání MOTO GP očekáván zvýšený provoz a možnost jízdy dvěma pruhy v obou směrech tak značně ulevila všem řidičům.
Předčasně byla uvedena do provozu také dálnice D5 mezi Cerhovicemi a Mýtem. Doba trvání vlastní opravy vozovky obou jízdních pásu dálnice byla zkrácena o šest týdnů.
S předstihem se podařilo dokončit také opravu obchvatu Vodňan, která skončila o tři týdny dříve, než bylo naplánováno.
„Ředitelství silnic a dálnic se vždy snaží zkrátit dobu oprav na minimum. Prioritou je pro nás ovšem kvalita odvedené práce a urychlení tak není vždy možné. V případech, kdy se nám zkrácení podařilo, bych rád poděkoval našim zaměstnancům i příslušným zhotovitelům, bez jejichž přičinění by urychlení prací nebylo možné. Veřejnosti mohu slíbit, že o zkracování uzavírek budeme usilovat i nadále“, okomentoval zrychlování oprav generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.
"Do oprav a modernizací dálnic a silnic prvních tříd dáváme v letošním roce rekordních 12 miliard korun a ve stejném tempu budeme pokračovat i v příštím roce. Musíme teď dohnat dluh z předchozích let, kdy se do silnic skoro neinvestovalo. Chápu, že je spousta řidičů rozzlobených a omlouvám se jim za komplikace, ale věřím, že brzy pocítí, že se po dálnicích bude jezdit bezpečněji a mnohem lépe než doposud. Kde to jde, snažíme se uzavírky co nejvíce zkrátit. Už nyní vyžaduji, aby se pracovalo na opravovaných úsecích minimálně sedm dní v týdnu, a snažím se přimět stavební firmy, aby opravovaly ve dvou směnách," konstatoval ministr dopravy Dan Ťok.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva