Ředitelství vodních cest: Zvýšení parametrů Vltavské vodní cesty do Prahy bude spolufinancovat EU

16.11.2017 17:20

Financování strategického projektu zvýšení plavebních parametrů Vltavské vodní cesty do Prahy z prostředků Evropské Unie je realitou - Ředitelství vodních cest ČR podepsalo s agenturou INEA Evropské komise grantovou dohodu na dotaci ve výši 10,7 mil. EUR z programu CEF.

Ředitelství vodních cest: Zvýšení parametrů Vltavské vodní cesty do Prahy bude spolufinancovat EU
Foto: Ředitelství vodních cest ČR
Popisek: Ředitelství vodních cest ČR

Počátkem roku 2018 bude po dokončení zadávacích řízení na zhotovitele zahájena realizace prvních staveb.

Evropská Unie prostřednictvím programu CEF orientovaného na financování projektů rozvoje infrastruktury transevropských dopravních sítí TEN-T se podílí ve výši 85 % na nákladech dvou hlavních částí projektu zvýšení parametrů Vltavy. Jedná se o úpravu plavební komory Hořín umožňující bezpečné proplouvání vyšších lodí a plavební komoru Praha-Štvanice, která se dočká bezpečných čekacích stání pro lodě. Náklady na tuto část dosahují 339 mil. Kč.

Ruku v ruce bude v rámci další části projektu deset mostů na plavebních kanálech Vraňany – Hořín u Mělníka a Trója – Podbaba v Praze zvýšeno na podjezdnou výšku 7 m a z Mělníka do Prahy – Radotína bude prohloubena plavební dráha. I na těchto stavbách budou v roce 2018 zahájeny práce a vyřeší se zároveň závadný stav více než 100 let starých mostů, na nichž je nyní značně omezena silniční doprava.

Projekt s celkovými náklady 1,66 mld. Kč bude dokončen v roce 2020 a kromě EU bude financován Státním fondem dopravní infrastruktury.

„Důležitým přínosem pro nákladní dopravu do Prahy bude zvýšení ponorů ze současných 1,80 m na 2,20 m, kdy při stejných nákladech loď uveze o 30 % více nákladu,“ uvedl Ing. Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR jako investora projektu. „Těším se, že se tak podaří část těžké kamionové dopravy dostat ze silnic na lodě a snížit zatížení historických center měst těžkými auty s odpadem a stavebním materiálem. Příklady jiných metropolí Evropy ukazují, že to jde a i relativně pomalé lodě své místo v moderní logistice a dopravní obsluze měst mají.“ dodal.

O Ředitelství vodních cest ČR

ŘVC ČR je organizační složkou státu, zřízenou Ministerstvem dopravy k zabezpečení přípravy a realizace výstavby a modernizace dopravně významných využívaných vodních cest a dalších staveb nutných pro provoz na vodních cestách.

Ředitelství vodních cest ČR rovněž provozuje veřejné přístavy a přístaviště.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

Sexuální násilí

Jak se v praxi bude dokazovat, jestli byl k souloži udělen souhlas či nikoliv? Nemám nic proti tomu, že jste změnili zákon, ale k čemu to v praxi bude? Co když jedna si budou strany v tom, zda byl udělen souhlas či nikoliv protiřečit?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Elektřina i plyn hluboko pod cenou tradičních produktů na neurčito i fixací. LAMA energy nabízí výhodný měsíční tarif

9:29 Elektřina i plyn hluboko pod cenou tradičních produktů na neurčito i fixací. LAMA energy nabízí výhodný měsíční tarif

Jak efektivně snížit výdaje na energie? LAMA energy je jedním z dodavatelů, který už téměř rok nabíz…