Reklamace služeb cestovního ruchu s nedostatky

11.02.2015 18:19 | Zprávy

Služby poskytované cestovními kancelářemi a agenturami prověřovala Česká obchodní inspekce průběžně po celý rok 2014. Jak vyplynulo z celoročních výsledků kontrol, většina cestovních kanceláří zvládla požadavky nového občanského zákoníku, některé subjekty nabízející služby cestovního ruchu však mají stále problémy s plněním povinností stanovených zákonem o ochraně spotřebitele.

Reklamace služeb cestovního ruchu s nedostatky
Foto: Česká televize
Popisek: ČOI

Zejména informační povinnosti, týkající se práv z vadného plnění a formální náležitosti vyřizování reklamací představují plnou polovinu zjištěných porušení. V průběhu 276 kontrol bylo porušení zjištěno v 99 případech, tj. cca 36 %. Pravomocně bylo v roce 2014 uloženo podnikatelům v cestovním ruchu 96 pokut v hodnotě téměř 1,9 milionu korun. „I přes určitá zlepšení, která jsme v této oblasti podnikání zaznamenali, jako je například snížení poměru nekalých obchodních praktik nebo lepší kázeň v informování o cenách, nemohou být spotřebitelé se stavem služeb v cestovním ruchu zcela spokojeni.  Stále jsou mylně informováni o svých právech při uplatnění reklamací a jejich vyřizování zůstává nadále slabinou řady cestovních kanceláří a agentur. Proto budeme tuto činnost nadále kontrolovat, a to včetně prodeje zájezdů na internetu, kam se velká část nabídky cestovních kanceláří i agentur postupně přesouvá,“ řekl Mojmír Bezecný, ústřední ředitel České obchodní inspekce.

V období od 1. 1. do 31. 12. 2014 bylo v rámci kontrolní akce celkem provedeno 276 kontrol, při nichž byly ověřovány podmínky poskytování služeb spotřebitelům ze strany cestovních kanceláří a cestovních agentur v souladu s požadavky příslušných obecně závazných právních předpisů. Zvláštní pozornost věnovali inspektoři kontrole, zda nejsou při nabídce služeb cestovního ruchu používány nekalé obchodních praktiky, a také tomu, jak prodávající dodržují povinností, vyplývajících z ustanovení zákona o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu (zák. č. 159/1999 Sb.). Jak je zřejmé z uvedeného tabulkového přehledu, z celkového počtu provedených kontrol bylo zjištěno porušení obecně závazných právních předpisů v 35,9 % případů, což je jen o 0,8 % lepší výsledek než v roce 2013.1

Výsledky kontrol cestovních kanceláří a agentur – rok 2014

Inspektorát

počet kontrol

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Martin Herman, MPA byl položen dotaz

Chápu vás dobře?

Že kauza dozimetr není vyšetřována objektivně, a že podle vás tato vláda ovlivňuje vyšetřování? Jsme na tom jako stát podle vás tak špatně, že u nás nefunguje nezávislé vyšetřování a justice? A stejnou logikou, nehrozí pak, že když bude u vlády ANO, budou ovlivňována kauzy kolem Babiše nebo když v n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Daňová kobra odhalila milionové úniky na dani z přidané hodnoty

13:34 Celní správa: Daňová kobra odhalila milionové úniky na dani z přidané hodnoty

Daňová kobra i nadále zůstává jedním z nejefektivnějších a nejúčinnějších nástrojů k odhalování orga…