Rok 2015 byl pro ČT z hlediska sledovanosti nejúspěšnějším za posledních 7 let

9. 1. 2016 9:06

Letošní sváteční program přinesl stanicím České televize téměř čtyřicetiprocentní podíl na publiku a tři premiérové vánoční pohádky se zařadily mezi nejvyhledávanější pořady roku 2015. Ten byl zároveň v celoročním průměru pro Českou televizi z hlediska sledovanosti nejúspěšnějším za posledních sedm let.

Rok 2015 byl pro ČT z hlediska sledovanosti nejúspěšnějším za posledních 7 let
Foto: repro youtube, tan
Popisek: Logo ČT

„Poslední tři roky klademe v České televizi při sestavování programové nabídky soustavný důraz na několik základních parametrů, jako je aktuálnost, kvalita, přidaná hodnota pořadů, vysoký podíl premiér a původní české tvorby. Zásadní pro nás tedy je, aby se sledovanost nezvyšovala na úkor kvalitativních ukazatelů, míry zaujetí, inovativnosti nebo divácké spokojenosti. A ta meziročně neklesá. Těší mě, že diváci tento směr oceňují,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák a dodává: „Premiérové pořady loni tvořily zhruba čtyřicet procent celého vysílání a více než tři čtvrtiny z toho byly pořady vlastní výroby. V tomto ohledu vyniká Česká televize v celém středoevropském kontextu, kde je důraz na novou, původní tvorbu daleko menší.“

Podíl České televize na sledovanosti v roce 2015 vzrostl jak během celého dne (z podílu 29,86 % na podíl 30,42 %), tak v hlavním vysílacím čase, tedy prime-time (z podílu 28,72 % na podíl 29,29 procenta). Nejúspěšnějším pořadem České televize se stala premiérová štědrovečerní pohádka Korunní princ. V divácké skupině 4+ byl pak Korunní princ dokonce nejsledovanějším pořadem z celé nabídky českých televizních stanic v loňském roce.

Kromě pohádek ale diváky zaujala v uplynulých dvanácti měsících rovněž taneční soutěž StarDance, jejíž rozhodující finálovou část sledovalo 1,925 milionu lidí, přímé přenosy zápasů z hokejového mistrovství světa, především zápas Česka s Finskem (1,921 milionu lidí) či kriminální seriál Vraždy v kruhu (průměrná sledovanost seriálu 1,297 milionu diváků).

Výrazný nárůst sledovanosti zaznamenala rovněž hlavní zpravodajská relace České televize, Události. Jejich průměrný podíl na publiku se zvýšil z 23,92 % v roce 2014 na 24,88 procenta v roce 2015.

Průměrný koeficient divácké spokojenosti s vysíláním České televize dosáhl loni hodnoty 8,3. Nejvyšší hodnoty originality a zaujetí pak mají kanály ČT2 a ČT art.

Vývoj celoročního podílu České televize od roku 2008:

Rok 2015

rok 2014

rok 2013

rok 2012

rok 2011

rok 2010

rok 2009

rok 2008

30,42

29,86

29,84

30,16

27,64

28,85

28,57

31,02

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

MO ČR: Osmnáctý letecký poradní tým předal operační úkol

21:32 MO ČR: Osmnáctý letecký poradní tým předal operační úkol

V sobotu 23. července proběhlo na kábulském letišti slavnostní předání operačního úkolu mezi 18. a 1…