S 959 miliony korun říjen rekordní! Výběry mýta začínají atakovat miliardu měsíčně

13.11.2017 16:39

Podle očekávání se stal říjen 2017 nejsilnějším měsícem jedenáctileté historie mýta v České republice. „Minulý měsíc jsme od kamionů a autobusů vybrali 959.991.500 korun mýtného, což je dokonce o 11,5 procenta více než loni,“ říká Jan Rýdl, vedoucí komunikace mýtného provozovatele ŘSD ČR.

S 959 miliony korun říjen rekordní! Výběry mýta začínají atakovat miliardu měsíčně
Foto: mytocz.eu
Popisek: Mobilní kontrola výběru mýtného - ilustrační foto

Za úspěchem stojí několik faktorů – trvale vysoká účinnost výběru přes 99 %, státní svátek o víkendu mimo pracovní dny a zejména pokračující hospodářská konjunktura v Česku i celém regionu. Každý pracovní den teď kamiony zaplatí do rozpočtu SFDI přes 40 milionů korun! Týdenní výběry stoupají až ke čtvrtmiliardové hranici. Za 130 měsíců stát získal z mýtného 86,2 miliardy korun při patnáctiprocentních provozních nákladech. Podíl kamionů platících mýto v nejekologičtější emisní třídě EURO VI nepřestává růst. V září a říjnu překročil padesátiprocentní hranici, pokračuje tak pozitivní efekt mýta na životní prostředí. Z letos zatím celkově vybraných 8,69 mld. korun činili dosud provozní náklady 1,27 mld. korun.

  • Další čísla a statistiky:
  • dominanci ve vybraném mýtu drží kamiony s hmotností nad 12 tun (91,42 %), na lehká nákladní vozidla zbývá 7,16 % a autobusy zaplatily 1,42 % vybraného mýta
  • v říjnu kamiony učinily na tuzemské zpoplatněné síti celkem 42.981.065 transakcí, tedy jednotlivých pípnutí OBU pod mýtnicemi, což byl samozřejmě nejvyšší počet historie (meziročně lepšío o 13,55 %)
  • počet aktivních palubních jednotek k mýtným účtům je k 31.10. o dva a půl tisíce kusů meziměsíčně více, celkem 519.172 kusů (z toho 88 procent pro kamiony nad 12 t)
  • nezávislým auditorem měřená účinnost výběru mýta je za změřených osm měsíců o 99,58 %

O projektu MYTO CZ
Český mýtný systém vybírá od nákladních automobilů kilometrové poplatky za použití dálnic a vybraných úseků silnic I. třídy (cca 200 km). Při jeho spuštění 1. ledna 2007 na takřka tisícovce kilometrů zpoplatňoval vozidla s hmotností vyšší než 12 tun, od roku 2010 se mýtná povinnost rozšířila na všechny automobily s hmotností nad 3,5 tuny a zpoplatněno je aktuálně 1428 kilometrů komunikací. Od září 2011 je v mýtném systému vyčleněna samostatná kategorie pro autobusy, na něž se vztahují nejnižší tarifní sazby. Obě zvýšení tarifů (2011 a 2012) vynechala kamiony s emisní třídou EURO V a vyšší. Masivní přeměna vozového parku ve prospěch ekologičtějších vozidel se v posledních letech projevuje na snižování výběrů mýta. Od roku 2015 stát přistoupil ke zvýšení kilometrových sazeb ve všech tarifních skupinách, zároveň s tím zavedl novou zvýhodněnou kategorii pro vozidla EURO VI+EEV. Za prvních deset let provozu mýta stát vybral 77,5 mld. korun. Provozovatelem mýta je Ředitelství silnic a dálnic ČR, na dodržování mýtné povinnosti dohlíží celníci, technický provoz systému pro stát smluvně zajišťuje společnost Kapsch. Společnost CGI provádí nezávislý audit účinnosti výběru mýta, který aktuálně činí 99,6 %.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Tak určitě! Nová kampaň na obrazovkách České televize propaguje pozitivní hodnoty ve sportu

7:23 Tak určitě! Nová kampaň na obrazovkách České televize propaguje pozitivní hodnoty ve sportu

Fair play, boj proti předsudkům, všestrannost a nutnost spolupráce rodičů a trenérů. To jsou témata …