SP: Manažeři a jejich pohled na zvýšení konkurenceschopnosti: Inovace a kvalitní pracovníci

13.04.2016 16:26

Mezi finalisty 23. ročníku soutěže MANAŽER ROKU se v březnu 2016 uskutečnila anketa, jedno z témat se týkalo názoru na možnosti zvýšení konkurenceschopnosti jejich společnosti či instituce.

SP: Manažeři a jejich pohled na zvýšení konkurenceschopnosti: Inovace a kvalitní pracovníci
Foto: spcr.cz
Popisek: Svaz průmyslu ČR, SP ČR

Pro značnou část manažerů v České republice jsou kvalitní zaměstnanci investice a investice do lidí předpokladem pro udržení a zvýšení konkurenceschopnosti jejich společnosti. Uvádí to až 40 % účastníků ankety mezi finalisty soutěže MANAŽER ROKU. Podle nich je investice do kvalitních zaměstnanců, do jejich vzdělání a zvýšení kvalifikace, a do stabilizace pracovních týmů důležitým předpokladem pro zvýšení konkurenceschopnosti.

„Patřím mezi manažery, kteří jsou přesvědčení, že nejlepší investicí do konkurenceschopnosti jsou kvalitní manažeři a zaměstnanci. Oni jsou vždy nakonec tím rozhodujícím faktorem,“ uvedl Aleš Graf, předseda představenstva společnosti CENTROPOL ENERGY.

Dvě třetiny (64 %) manažerů vidí zvýšení konkurenceschopnosti také ve zvyšování kvality na základě využívání inovací a nových technických řešeních a v investicích do nových technologií. „Podporujeme proces vývoje a výroby vlastních technologických zařízení pro výrobu železničního sortimentu. Jedná se o výrobní zařízení, patřící v oblasti kování výkovků za tepla mezi nejefektivnější výrobní zařízení v Evropě. Tato skutečnost nás řadí na přední pozici v náročném konkurenčním prostředí,“ uvedl ředitel a jednatel Šroubárna Kyjov František Červenka.

Pětina manažerů (22 %) poukazuje na využívání metod manažerského řízení, na moderní přístupy a na systémová řešení. „Zvyšujeme efektivitu práce, a to zejména zaváděním a aplikacemi informačních systémů s provázaností na všechny úrovně zaměstnanců,“ uvedl Petr Bureš, jednatel a generální ředitel Veskom.

Jen menší část respondentů (10 %) spojuje zvýšení konkurenceschopnosti s optimalizací nákladů, část také zmiňuje možnost akvizic či diverzifikaci výroby (8 %). Část manažerů zmiňuje také flexibilitu a posílení marketingu (po 9 %).

Jak manažeři v ČR zvyšují konkurenceschopnost svých společností

(anketa mezi finalisty soutěže MANAŽER ROKU, březen 2016, vážené % odpovědí)

  • Investice do inovací a nových technologií 64%
  • Investice do pracovníků 40 %
  • Metody řízení 22%
  • Optimalizace nákladů 10%
  • Flexibilita 9%
  • Marketing 9%
  • Diverzifikace, akvizice 8%

Další informace lze najít na webových stránkách soutěže ZDE, kde jsou uvedeny jak zprávy ze setkávání manažerů, tak i informace o samotné soutěži a o možnosti, jak se do ní pro příští ročník zapojit.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Uzávěrka 10. ročníku soutěže „Vím proč“ se blíží

13:04 ČEZ: Uzávěrka 10. ročníku soutěže „Vím proč“ se blíží

Už jen necelý měsíc mohou žáci základních a středních škol posílat videa do soutěže „Vím proč“ o nej…