SŽDC: Centrální dispečerské pracoviště v Praze zahajuje provoz

29.01.2016 19:12

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zahájí v pondělí 1. února provoz tzv. cvičného sálu v nedávno dostavěné budově Centrálního dispečerského pracoviště (CDP) v Praze na Balabence. Jde o jeden z dalších kroků k zahájení dálkového řízení železničního provozu na prvních tratích v Čechách.

SŽDC: Centrální dispečerské pracoviště v Praze zahajuje provoz
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Výstavba nového pracoviště řízení provozu byla v areálu na Balabence zahájena v dubnu roku 2014. Dokončení projektu s celkovými náklady 365 milionů Kč je naplánováno na duben letošního roku. Mezitím již v prostoru ohraničeném trojicí železničních tratí vznikla budova s pěti nadzemními podlažími, z nichž tři nejvyšší budou vyhrazena především pro dopravní dispečerské sály.    

Dne 18. ledna 2016 byla stavba uvedena do zkušebního provozu. Toho se využije k prověření všech technologií v budově – elektrických rozvodů, vzduchotechniky, napájení sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, náhradních zdrojů energie a také výtahů. Prvního února se pak otevře tzv. cvičný sál, ve kterém se budou zaměstnanci CDP seznamovat s řízením svých oblastí.

K zahájení ostrého provozu dojde nejprve na 3. koridoru v úseku mezi Berounem a Rokycany, který by měl přejít pod dálkové řízení v průběhu března.  

Termíny zahájení provozu na dalších úsecích:

Česká Třebová – Kolín (vyjma stanic Česká Třebová,Brandýs nad Orlicí a Pardubice)                      31. července 2016
Olbramovice – Praha-Uhříněves                                                                                                                31. srpna 2016
Kolín – Kralupy n. Vlt. (vyjma stanic Prahy-Bubny a Kralupy nad Vltavou)                                                   30. září 2016

Podle schváleného harmonogramu bude na konci letošního roku řídit  provoz z Balabenky už 109 traťových dispečerů a 36 operátorů železniční dopravy, kteří se budou střídat v nepřetržitém pracovním režimu. V dalších letech se síť dálkově řízených úseků rozšíří na celkem 2 200 kilometrů, a to nejen na koridorových tratích, ale i vybraných regionálních drahách po celém území Čech.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

BESIP: Skrytá měření odhalila další rizikové místo v Libereckém kraji

7:14 BESIP: Skrytá měření odhalila další rizikové místo v Libereckém kraji

V Hajništi překračuje maximální povolenou rychlost v obci skoro 90 procent motoristů. Výjimkou nebyl…