SŽDC: Český Brod získal pohodlnější přístup na nástupiště

11.09.2015 15:57

Správa železniční dopravní cesty dokončila rekonstrukci železniční stanice v Českém Brodě. Největším přínosem projektu je prodloužení podchodu a zajištění bezbariérového přístupu jak od výpravní budovy, tak od severní obytné části města.

SŽDC: Český Brod získal pohodlnější přístup na nástupiště
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Slavnostní ceremoniál v prostorách železniční stanice je součástí oslav 170 let železnice Praha – Český Brod a 15 let integrace Černokostelecka.   
„Prodloužení podchodu výrazně usnadnilo život především obyvatelům přilehlé rezidenční čtvrti Škvárovna, jimž se rázem zkrátila cesta na nádraží o dobrých 10 minut. Vyzdvihl bych ale také bezpečnostní přínos stavby, protože díky oboustrannému bezbariérovému přístupu už tu nebude potřeba chodit přes koleje,“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Železniční stanice Český Brod leží na důležité koridorové trati z Prahy do České Třebové a disponuje 3 nástupišti: jedním vnějším a dvěma ostrovními s podchodem a schodišti. Před rekonstrukcí bylo vnější nástupiště v nevyhovujícím stavu a k bezbariérovému přístupu na ostrovní nástupiště sloužily úrovňové přechody přes koleje. Zejména však úplně chyběl přímý přístup do železniční stanice ze severní části města.

Stavbaři prodloužili stávající podchod pod kolejištěm do jeho severního předpolí, zrekonstruovali všechna nástupiště, vybudovali výtahy a zajistili tak oboustranný bezbariérový přístup do železniční stanice. Kromě toho také došlo k rozšíření plochy pro přilehlá parkoviště P+R. Součástí projektu byly dále úpravy staničního zabezpečovacího a sdělovacího zařízení. Nový informační hlasový a vizuální systém zobrazuje společně informace o odjezdech vlaků i autobusů. Nejvýznamnější nadzemní stavbou byla úprava zastřešení ostrovních nástupišť do lepšího průjezdného profilu.

Konečné celkové náklady stavby s názvem Prodloužení podchodu a zajištění bezbariérového přístupu na nástupiště v žst. Český Brod činily 72 863 000 Kč bez DPH. Investorem byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, výše příspěvku může dosáhnout až 67 866 836 Kč. Národní financování projektu zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Název stavby

Prodloužení podchodu a zajištění bezbariérového přístupu na nástupiště v žst. Český Brod

Investor stavby

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace

Zhotovitel

OHL ŽS

Nová délka vnějšího nástupiště

170 m

Nová délka ostrovních nástupišť

230 m

Termín zahájení

02/2014

Termín dokončení

10/2015

Celkové náklady stavby

72 863 000 bez DPH

Maximální příspěvek EU

67 866 836 Kč

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

migranti

Dobrý den, prohlášení Nerudové o migrantech jsem taky nepobral. Ale můj dotaz zní, zda se ví, kolik je v ČR aktuálně migrantů? A co si myslíte o migrantech z Ukrajiny? Máme je přijímat?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Finanční správa: Obliba elektronických dražeb roste, za pět let vynesly státu 446 milionů

16:08 Finanční správa: Obliba elektronických dražeb roste, za pět let vynesly státu 446 milionů

Aplikaci elektronických dražeb (APED) si od spuštění projektu v roce 2019 vyzkoušelo už 5 047 zájemc…