SŽDC: Další stavba na čtvrtém koridoru napřímí trať mezi Soběslaví a Doubím

16.10.2019 15:39

Přestavba čtvrtého železničního koridoru z Prahy do jižních Čech se dostává do závěrečné fáze. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes slavnostně zahájila modernizaci předposledního úseku mezi Soběslaví a Doubím u Tábora. Stavba s celkovými náklady přes čtyři miliardy korun potrvá do roku 2023. Vzhledem k tomu, že půjde z velké části o novostavbu trati, její výstavba bude mít minimální dopad na cestující.

SŽDC: Další stavba na čtvrtém koridoru napřímí trať mezi Soběslaví a Doubím
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Modernizovaná trať bude téměř v celém úseku vedená v souběhu s dálnicí D3. To umožní zvýšení traťové rychlosti na 160 km/h, výhledově až na 200 km/h. Přidání druhé koleje přinese zvýšení kapacity a odpadne také nutné křižování vlaků v Soběslavi a Roudné. „Dnes zahajujeme předposlední úsek celého koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Nyní nám zbývá už jen přestavba úseku ze Ševětína do Nemanic, na jejíž přípravě intenzivně pracujeme. Po nedávném vydání územního rozhodnutí Jihočeským krajem jsme se přiblížili realizaci i u této stavby,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Jak dodal, po dokončení koridoru se jízdní doba expresů z Českých Budějovic do Prahy přiblíží hodině a čtyřiceti minutám.

Stavba navazuje na modernizaci úseku z Veselí nad Lužnicí do Soběslavi, která proběhla v letech 2014 a 2015. Délka nové trati bude 8,8 kilometru, zhruba polovina povede v těsném sousedství dálnice D3. Ve stanici Soběslav bude zrušen současný železniční přejezd a nahrazen podchodem pro pěší. Těsně za stanicí ve směru na Doubí u Tábora bude následovat 370 metrů dlouhý Zvěrotický tunel. Na něj naváže přemostění Černovického potoka 830 metrů dlouhou estakádou, další estakáda o délce 263 metrů překoná Kamenný rybník.

Nejvyššího místa trať dosáhne v oblasti nové zastávky Myslkovice v místě podjezdu pod silnicí do Janova. Významným příspěvkem životnímu prostředí bude tunelový most převádějící nad železnicí biokoridor v lokalitě Hluboká. Za zastávkou Doubí u Tábora se trať napojí na již zrekonstruovaný úsek ve směru na Tábor.

Na nové přeložce nebudou žádné železniční přejezdy, její výstavba se téměř nedotkne provozu vlaků mezi Soběslaví a Táborem. Výluky budou nutné až při napojování nové trati na původní.

Zhotovitelem investiční akce s názvem Modernizace trati Veselí n. L. - Tábor - II. část, úsek Veselí n. L. – Doubí u Tábora, 2. etapa Soběslav – Doubí je Společnost Soběslav – Doubí, kterou tvoří firmy STRABAG Rail, EUROVIA CS a Metrostav. Dokončení prací se předpokládá v dubnu 2023.

Celkové investiční náklady akce činí 4 318 819 023 Kč bez DPH. Projekt byl schválen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Příspěvek EU může dosáhnout až 1 495 033 037 Kč. Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Neutíkáte od problému?

Na vyřešení důchodové reformy jste měli dost času, když jste byli ve vládě, a to i ještě před covidem. Nepřišli jste s ničím a teď o ní nechcete ani s koalicí jednat, ale jak chcete i do budoucna prosadit nějakou zásadní reformu, když už teď se zdají jednání ve slepé uličce? Já mám obavu, že se jako...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihočeský kraj: Víza zavádět nebudeme, je to fáma

19:02 Jihočeský kraj: Víza zavádět nebudeme, je to fáma

Zavedení vízové povinnosti pro vstup do jižních Čech je fáma. Tato spekulace se objevila v souvislos…