SŽDC: Na modernizované části trati z Havlíčkova Brodu do Brna se jezdí rychleji

18. 10. 2015 14:33

Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila rekonstrukci kolejí v úseku Sklené nad Oslavou – Ostrov nad Oslavou, který je součástí frekventované trati mezi Havlíčkovým Brodem a Brnem. Hlavním přínosem stavby je zvýšení traťové rychlosti na 120 km/h pro klasické vlaky, respektive na 140 km/h pro naklápěcí soupravy.

SŽDC: Na modernizované části trati z Havlíčkova Brodu do Brna se jezdí rychleji
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Jádro komplexní rekonstrukce a modernizace dvoukolejného traťového úseku Sklené nad Oslavou – Ostrov nad Oslavou tvořila výměna železničního svršku i spodku, včetně odvodnění a obnovení trakčního vedení. Velké proměny se dočkala zastávka Laštovičky, kde stavbaři vybudovali zvýšené nástupiště a opravili přístupové cesty, instalovali nový mobiliář, orientační systém, osvětlení a rozhlas.

„Výsledek rekonstrukce trati vedoucí přes Vysočinu potěší zejména cestující. Jízda vlakem mezi Brnem a Havlíčkovým Brodem bude nyní pohodlnější, rychlejší i bezpečnější. Modernizovaná trať navíc splňuje vyšší kvalitativní požadavky pro účely provozování mezinárodní dopravy,“ shrnul přínosy stavby generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

V rámci projektu stavbaři také zrekonstruovali nosné konstrukce, stabilizovali mosty a opravili propustky, které slouží k vedení vody pod náspem. Součástí stavby byla dále kompletní modernizace traťového zabezpečovacího zařízení, a to včetně vnějších návěstních prvků. V nezbytném rozsahu byly instalovány nové rozvody nízkého napětí. Ve stanicích Sklené nad Oslavou a Ostrov nad Oslavou vznikly prefabrikované klimatizované reléové domky sloužící k umístění traťového zabezpečovacího zařízení.

Celkové náklady stavby s názvem Rekonstrukce koleje č. 1 a 2 Sklené nad Oslavou – Ostrov nad Oslavou činily 988 460 483 Kč bez DPH. Investorem byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až v maximální výši 713 896 572 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Povodí Ohře: Konec rybářské sezony pod Nechranicemi nebude doprovázen sníženým průtokem

15:37 Povodí Ohře: Konec rybářské sezony pod Nechranicemi nebude doprovázen sníženým průtokem

Hydrologická situace na řece Ohři se nepředvídatelně zhoršila do takové míry, že nebude možné snížit…