Oprava „Pražského viaduktu“
Cílem oprav nebylo zlepšení jeho parametrů, ale prodloužení životnosti. V první etapě v roce 2016 proběhlo statické zajištění mostu, letos následovala demontáž trakčního vedení, odstranění kabelů, návěstidla a nutné zprovoznění provizorní kabelové trasy. Odstranily se koleje a štěrk, a to až po úroveň stávající izolace. Zároveň se demontovalo zábradlí, římsy a části čelní stěny. Po nutné sanaci horní části odkrytých kleneb se položil podkladový beton s vodotěsnou izolací a zpět se zasypal štěrkem. Pak již bylo možné položit koleje a začít s montáží trakčního vedení a položením nových kabelových tras. Celkové náklady na opravu mostu přes ulici Vlhká činí 55 milionů korun.
4. nástupiště a přilehlá 6. kolej
V rámci úprav došlo ke kompletnímu zbourání nástupní hrany, postavila se zcela nová. Hrana nástupiště je vzhledem k oblouku s malým poloměrem ve výšce 300 mm a ve vzdálenosti 1650–1725 mm od osy koleje. Na nástupišti nahradil stávající asfaltobetonový povrch betonová dlažba s vodicí linií a dalšími signálními a varovnými pásy pro nevidomé spoluobčany. Zachoval se vzhled přístřešku. Ocelové a litinové konstrukce se demontovaly, vyhovující části se upravily, ostatní nahradily repliky. Nově opravené nástupiště se doplnil nový orientační i elektronický informační systém, osvětlení, staniční rozhlas či mobiliář. Celkové náklady dosáhly částky 68 mil. Kč.
Oprava kolejí mezi brněnským hlavním nádražím a Židenicemi
V rámci letní výluky proběhla také výměna pražců a kolejnic dvou kolejí mezi hlavním nádražím a odbočkou Židenice. Součástí bylo i čištění štěrkového lože, zaštěrkování, směrové a výškové úpravy koleje či svaření kolejnic do bezstykové koleje. Během listopadu letošního roku proběhne následné podbití kolejí. Celkové náklady činí 35 milionů korun.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva