V rámci stavby byla provedena obnova železničního svršku včetně kolejí a také sdělovací a zabezpečovací techniky. Stavbaři dále upravili výhybky a nástupiště ve stanicích. V Jindřichově na Moravě, Branné, Ostružné, Horní Lipové a na zastávce Nové Losiny bylo vyměněno stávající osvětlení. Úpravy železničních přejezdů umožnily zvýšit bezpečnost provozu a současně odstranit lokální omezení rychlosti.
„Jedním z hlavních přínosů stavebních prací provedených na železniční trati 292 je především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti provozu,“ uvedl ředitel Stavební správy východ SŽDC Miroslav Bocák.
V souladu s globálním cílem prioritní osy 3 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy mimo transevropskou síť TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti, zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy.
Projekt s názvem Trať 292 Šumperk – Krnov v úseku Hanušovice – Jeseník byl výrazně podpořen finančními prostředky z Evropské unie. Jednalo se o fázovaný projekt, kdy I. fáze projektu byla spolufinancována v rámci OPD 2007–2013 a fáze II v rámci OPD 2014–2020. Celkové náklady projektu (I. i II. fáze) činily 838 854 863 Kč bez DPH. Plánovaný příspěvek Evropské unie z Fondu soudržnosti pro celou stavbu byl až do výše 558 156 573 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva