SŽDC představí na veletrhu Czech Raildays novinky ve svém vozovém parku

15.06.2018 10:59

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) představí na letošním ostravském veletrhu železniční techniky Czech Raildays další novinky ve svém vozovém parku.

SŽDC představí na veletrhu Czech Raildays novinky ve svém vozovém parku
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

V úterý 19. června proběhne nejprve křest speciálního vozu MUV 75, následně správce infrastruktury slavnostně převezme měřicí drezínu MMD 2. Součástí expozice SŽDC v Ostravě bude rovněž nový ručník vozík pro diagnostiku železničního spodku a tradiční prezentace Hasičské záchranné služby SŽDC.

Motorové univerzální vozidlo MUV 75 vyvinuté společností CZ LOKO je určeno pro údržbu železničních tratí. Vyhovuje nejnovějším evropským normám i standardům TSI. Proti předchozím typům má delší hlavní rám a větší kabinu se dvěma řídicími stanovišti, která pojme až sedm členů osádky. Plošina s nosností pěti tun je osazena jeřábem Palfinger. Ten je dodáván se třemi druhy drapáků a sekacím zařízením. Funkční design přední části vozidla výrazně přispívá k lepší aerodynamice. Maximální rychlost 75 km/h mu zaručuje větší akční rádius a kratší dojezdové časy na místo zásahu.

Malá měřicí drezína MMD.2 bude sloužit k měření geometrických parametrů staničních dopravních kolejí. Je vybavena kontaktním měřicím systémem s elektronickými čidly, analogovo-digitální elektronikou a měřicím počítačem. Další počítač na palubě drezíny zpracovává jednotlivé signály a vyhodnocuje parametry geometrie koleje. Drezína dosahuje přepravní rychlosti 75 km/h, při měření max. 40 km/h.   

SŽDC v současnosti provozuje celkem 543 speciálních hnacích vozidel pro opravy a údržbu železničních tratí. Nejvíce, celkem 322 kusů, z toho tvoří motorové univerzální vozíky MUV 69 v různých verzích, které slouží pro údržbu a opravy tratí na dráhách celostátních a regionálních a k přepravě materiálu a osob. Několik desítek drezín tohoto typu již prošlo výraznou modernizací, poslední verzí je právě MUV 75. Poslední novinkou je trojice speciálních vozidel MTW 100 určených pro opravy a údržbu trakčního vedení.

Mimo to je třeba zmínit téměř 50 strojních vytahováků pražců SVP, které slouží k práci na kolejovém svršku, případně k likvidaci porostů pomocí nástavby se sekačkou. Vozový park SŽDC tvoří dále vozidla určená pro opravy a údržbu trakčního vedení a motorové pracovní vozy. Dalších 12 vozidel má Technická ústředna dopravní cesty (TÚDC), patří mezi ně například měřicí vůz železničního svršku, diagnostická jednotka pro kontrolu stavu kolejnic, měřicí vozidlo prostorové průchodnosti tratí či měřicí vůz pevných trakčních zařízení.

Nedílnou a velmi oblíbenou částí expozice SŽDC je stanoviště hasičské záchranné služby. Letos čeká na návštěvníky lanovka z osvětlovacího stožáru a možnost spuštění s jištěním. Drážní hasiči také předvedou nakolejení železničního vozu. Před vstupem do veletržního areálu bude umístěno tzv. prvovýjezdové vozidlo CAS 20 Scania s možností prohlídky.

Prezentovaná vozidla i drážní hasiče najdete na ostravském nákladovém nádraží na 16. koleji v sektoru K25, a to po celou dobu trvání veletrhu, tedy od 19. do 21. června 2018.

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomio Okamura byl položen dotaz

migranti

V rozhovoru pro PL jste řekl, že hnutí SPD tady nechce žádné africké a islámské migranty. Ty ale podle všeho k nám ani nechtějí. Jak se ale stavíte k přijímání uprchlíků z Ukrajiny? A vracel byste na Ukrajinu bojeschopné muže? A pokud ano, jak?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Doktorandů je nejméně za posledních dvacet let

20:48 Český statistický úřad: Doktorandů je nejméně za posledních dvacet let

Na vysokých školách v Česku se v roce 2023 vzdělávalo 308,6 tisíc studentů, z nichž téměř pětinu tvo…