Škoda Electric představí svůj první bateriový elektrobus

21.09.2013 9:58

Plzeňská Škoda Electric vyvinula a vyrobila nový bateriový elektrobus vlastní koncepce.

Škoda Electric představí svůj první bateriový elektrobus
Foto: red
Popisek: Škoda Transportation

Společnost chce s tímto moderním ekologickým vozidlem navázat na úspěch svých trolejbusů, kterých příští rok vyrobí několik set, a to především pro zahraniční zákazníky. Nové vozidlo se představí ve veřejné premiéře dnes v Praze na Václavském náměstí v rámci kampaně Týden mobility a následně i na veletrhu Czech bus zaměřeném na problematiku silniční hromadné dopravy.

„Ve světě panuje stále větší důraz na omezení negativních vlivů dopravy na životní prostředí. Zejména ve velkých městech se proto hledají ekologicky šetrná řešení a my taková řešení nabízíme. Po trolejbusech, autobusu na vodíkový pohon a hybridních vozidlech přicházíme s vlastním konceptem bateriových elektrobusů,“ říká Jaromír Šilhánek, generální ředitel Škody Electric a připomíná: „zájem alespoň částečně nahradit v budoucnu klasické autobusy se spalovacími motory těmi, bezemisními (např. bateriovými), vyhlásila v poslední době řada nejen evropských, ale i českých metropolí. Při vývoji elektrobusu jsme vycházeli z přesvědčení, že impulsem k rozvoji elektromobility by neměla být pouze možná podpora ze strany institucí Evropské unie, ale i přiměřená ekonomická racionalita.“

Škoda Electric přichází na trh s elektrobusy, jejichž výhodou jsou kromě ekologického provozu například i ekonomičtější provozní náklady, než u klasických autobusů se spalovacím motorem. „Naší snahou je nejen nabídnout samotná vozidla, ale přinášet i komplexní řešení jejich provozu, šité pro každého zákazníka na míru. Takové řešení zahrnuje i infrastrukturu včetně dobíjecích stanic. Na systému dobíjení elektrobusů v zastávkách zatím pracujeme hlavně v rámci vlastního vývoje. Nabízí se ale i možnosti spolupráce s renomovanou společností ABB a využití již otestovaného řešení,“ vysvětluje Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric.

V současnosti Škodovka pracuje na vývoji dvou základních typů elektrobusů. Jedná se o dvanáctimetrové nízkopodlažní autobusy s výkonem 160kW, jejichž koncepce sleduje poslední technologické trendy a využívá moderní řešení. První typ škodováckého elektrobusu, který se představí již v září, bude mít dojezd kolem 150 kilometrů, a jeho nabíjení se bude odehrávat  v depu v nočních hodinách, kdy vůz už nebude v provozu. Výroba druhého typu s průměrným dojezdem do zhruba 30 kilometrů je plánována během příštího roku. Vozidlo bude koncipováno tak, aby baterie bylo možné dobíjet velmi rychle - v řádu minut - na konečných stanicích či na zastávkách. „Oba dva typy elektrobusů mají své výhody – záleží na konkrétních trasách a také na tom, jaký druh napájení vozidel chce zákazník využívat,“ doplňuje Karel Majer.

Škoda Electric se zabývá konceptem ekologických vozidel dlouhodobě a je synonymem pro ekologickou bezemisní dopravu. Vedle tradičního vývoje a výroby trolejbusů v posledních několika letech představila veřejnosti vodíkový a následně hybridní autobus. Zkušenosti z náročného vývoje moderních vozidel tohoto typu se zúročily i v konceptu elektrobusů, do jejichž vývoje Škoda investovala několik desítek milionů korun. „Naši inženýři a technici dokončili první prototyp, který můžeme nabídnout ke komerčnímu využití. Vedle nejvyspělejších západních zemí, kde je ekologická doprava stále silněji akcentována, ale vidíme možná odbytiště i ve střední a východní Evropě. Například v rámci České republiky jednáme o provozu nového elektrobusu v Plzni,“ dodává Jaromír Šilhánek.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…