Škoda Transportation představila v Bratislavě novou tramvaj

07.11.2014 11:55

V Bratislavě byla dnes slavnostně představena a uvedena do zkušebního provozu nejnovější tramvaj z dílen plzeňské Škodovky. Jedná se o první tramvaj ForCity Plus v obousměrné variantě.

Škoda Transportation představila v Bratislavě novou tramvaj
Foto: red
Popisek: Škoda Transportation

„Jsem velmi rád, že první z generace tramvají ForCity Plus byla dnes představena právě v Bratislavě. K této metropoli mám velmi vřelý a osobní vztah. I proto pevně věřím, že se nová tramvaj ze Škody Transportation bude líbit především bratislavským obyvatelům. Kromě moderního designu jim nabídne především komfortní a bezpečné cestování, dostatek místa, přehledný audiovizuální a informační systém a v neposlední řadě také klimatizované prostory.  Moc bych si přál, aby se tramvaje ze Škodovky staly nedílnou součástí podoby slovenského hlavního města,“ říká Josef Bernard, generální ředitel Škoda Transportation.

„Úspěšně jsme zrealizovali tři velké zakázky na nákup nových vozidel primárně z prostředků EU. Hlavní město Bratislava tak získá nové jednosměrné a obousměrné tramvaje i nové trolejbusy. Tento významný krok se podařil díky vstřícnosti zástupců Ministerstva dopravy, výstavby a regionálního rozvoje SR, kteří vyslechli naši argumentaci a uvolnili finanční prostředky z Operačního programu doprava na modernizaci našeho vozového parku. Jelikož jsme již využili i opci na nákup nových tramvají a trolejbusů, dojde tak k radikální obnově přestárlého vozového parku MHD v Bratislavě. Osobně věřím, že cestující veřejnost ocení nové komfortní vozy evropského standardu a kvalita veřejné dopravy v našem hlavním městě se výrazně zvýší,“ doplňuje předseda představenstva a generální ředitel Dopravního podniku Bratislava Ing. Ľubomír Belfi.

Koncepce vozidel ForCity Plus vychází z nejlepších zkušeností s nízkopodlažními tramvajemi. V dodávce pro město Bratislava jsou jak obousměrná tak jednosměrná vozidla, vybavená moderní elektronikou. Všechny tramvaje jsou pětičlánkové , první a poslední podvozek jsou plně otočné a mají rozchod 1000 mm. Vozidlo je vybaveno šesti trakčními motory, každý z motorů o výkonu 100 kW, což poskytuje vozidlu výborné dynamické vlastnosti.

Vozidla nabízejí zejména dostatek místa pro pasažéry, vhodné umístění zádržných systémů a také velmi klidný chod. Tramvaje jsou kompletně klimatizované, včetně kabiny řidiče. Samozřejmostí je také přehledný audiovizuální, informační systém včetně zařízení pro hlasovou komunikaci mezi nevidomými cestujícími a řidičem. Pro cestující se sníženou pohyblivostí je připravena výklopná plošina, která usnadňuje jejich nástup i výstup. Bezpečnost cestujících zaručuje kamerový systém se šesti vnitřními a šesti vnějšími kamerami.

Škoda Transportation byla v červnu 2013 vyhlášena jako vítěz dvou veřejných soutěží pro DP Bratislava. Jednalo se o patnáct obousměrných tramvají a patnáct jednosměrných tramvají. V dubnu 2014 byla uplatněna první opce na dalších patnáct obousměrných vozidel. Dodávky 45 prvních zasmluvněných tramvají jsou plánovány v průběhu roku 2015. Termín dodávek tramvají z poslední zúčiněné opce na 15 jednosměrných tramvají by měl být zhruba do poloviny roku 2016.

ŠKODA TRANSPORTATION a.s.

Společnost ŠKODA TRANSPORTATION a.s. je jednou z předních evropských firem v oboru dopravního strojírenství. Mezi její výrobky patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, trolejbusy, ale i trakční motory či kompletní pohony pro dopravní systémy. Tržby skupiny se každoročně pohybují okolo 15 miliard korun a stabilně už několik let zaměstnává zhruba čtyři tisíce lidí. ŠKODA TRANSPORTATION a.s. má několik dceřiných společností nebo společných podniků nejen v České republice, ale i v Číně, Polsku, Maďarsku, Rusku a Německu. Jen díky vysokým investicím do výzkumu a vývoje může ŠKODA TRANSPORTATION a.s. přicházet pravidelně na trh s novými a moderními produkty, které si úspěšně nacházejí své místo na zahraničních trzích. Do výzkumu a vývoje investovala společnost za poslední 3 roky přes 3 miliardy korun. Více na: www.skoda.cz

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ředitelství vodních cest: Velká plavidla mohou nově bezpečně přečkat povodeň u modernizovaného ochranného stání u Lovosic na Labi

13:21 Ředitelství vodních cest: Velká plavidla mohou nově bezpečně přečkat povodeň u modernizovaného ochranného stání u Lovosic na Labi

Ředitelství vodních cest ČR uvedlo do plného provozu modernizované ochranné stání pro velká plavidla…