V aktuálním školním roce studuje na vaší škole obor kamnář na dvě desítky učňů. Mohl byste zhodnotit vývoj počtu žáků se zájmem o toto řemeslo?
Kamnáře máme na naší škole teprve čtvrtý rok, takže se ten vývoj zatím špatně posuzuje. Mohu ho posuzovat z pohledu učebních oborů celkově. Skutečně se pomalu počty učňů zvyšují, a to i přesto, že je již několik let citelný propad demografické křivky mládeže ve věku 15 let.
Čím si vysvětlujete ten větší zájem o učební obory?
Podle mého názoru je dán tím, že pokud jsou řemeslníci mistři svého oboru, jsou spolehliví, slušní, seriózní, tak rozhodně nemají nouzi o práci. A pokud jsou skutečně dobří odborníci, mohou si svou práci nechat také dobře zaplatit. To rodiče, kteří zvažují, kam dát své dítě do školy, vědí. Například mi sem vodí otcové - řemeslníci své syny a říkají mi, že mají práce tolik, že neví, kam dřív skočit. Rodiče pochopitelně chtějí, aby se měly jejich děti dobře, aby neměly problémy s uplatněním a výdělkem. Dobrý řemeslník je dnes už ve společnosti váženým člověkem, proto se lidé přestávají bát, že budou mít „pouze“ výuční list. Možná hraje určitou roli i strach ze státní maturity.
Učební obor tedy rodiče vnímají jako jistotu, že jejich potomek úspěšně dokončí vzdělání?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva