„Jsem rád, že se nám i v tomto pololetí dařilo čelit nepříznivým trendům v evropské energetice a že ČEZ má stále relativně nízkou míru zadluženosti, o čemž svědčí i rating agentury Standard & Poor’s na úrovni A- se stabilním výhledem,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Daniel Beneš. V reakci na vývoj na evropském trhu a vyšší obchodní rizika byli již konkurenti ČEZ nuceni odepisovat aktiva ve značné výši. „Nám se zatím daří vypořádávat se s nastalou situací hledáním vnitrofiremních úspor, přestože tlak na nás je veliký a situaci nepomáhají ani měnící se regulatorní podmínky v jihovýchodní Evropě,“ dodává Beneš.
Úspor dosahuje ČEZ například zjednodušením systému podpůrných služeb sloučením společností, tím ročně ušetří více než půl miliardy korun. Dne 1. července se společnost ČEZ Distribuční služby spojila s ČEZ Měření, 1. listopadu k nim přibude také ČEZ Logistika, společné sídlo budou mít v Hradci Králové. Stejně tak jsou již centralizované i Korporátní služby v Ostravě a Zákaznické služby v Plzni. Současně ČEZ využije svého portfolia zákazníků a kromě elektřiny a plynu jim od podzimu začne nabízet také mobilní volání. „Stále hledáme možnosti zlepšování služeb našim zákazníkům a také nové příležitosti k růstu firmy,“ uvádí Alan Svoboda, ředitel divize obchod. V oblasti distribuce byl dokončen projekt Jednotného dispečerského systému, který zlepšuje řízení a kooperaci mezi regiony na území ČEZ Distribuce, například v době výpadků způsobených živelními pohromami.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČEZ