Skupina ČEZ vydělala v prvním pololetí 17,2 miliardy korun

12.08.2014 8:40

V prvním pololetí 2014 vykázala Skupina ČEZ provozní výnosy 101,7 mld. Kč. Dosáhla provozního zisku před odpisy (EBITDA) 39,9 mld. Kč a čistého zisku 17,2 mld. Kč. Meziroční pokles výsledků odráží neustále se zhoršující podmínky podnikání v energetice, klesající velkoobchodní ceny elektřiny spolu s mimořádně teplou a suchou letošní zimou. Tyto vlivy se snaží Skupina ČEZ kompenzovat úsporami stálých nákladů i dodatečnými obchodními příležitostmi.

Skupina ČEZ vydělala v prvním pololetí 17,2 miliardy korun
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Navzdory prohlubující se nejistotě a krizi energetiky v Evropě potvrzuje Skupina ČEZ očekávání EBITDA za celý rok 2014 ve výši 70,5 mld. Kč. Na úrovni čistého zisku očištěného o mimořádné vlivy[1] očekává Skupina ČEZ 29,0 mld. Kč. „Pracujeme na komplexním snižování nákladů. Již letos šetříme stálé provozní náklady a eliminujeme tím negativní vliv externích faktorů na celoroční výhled EBITDA. Pro roky 2015 a 2016 jsme dále stanovili ambiciózní cíle. Proti podnikatelskému plánu hodláme uspořit 16 % celkových stálých provozních nákladů,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel Daniel Beneš. Díky konzervativní finanční politice se Skupině ČEZ na rozdíl od konkurence daří držet finanční rovnováhu. Meziročně došlo ke snížení zadlužení o 13,6 mld. Kč.

Mezi hlavními prioritami zůstává bezpečnost jaderných zdrojů. Jako velmi dobrá a nad průměrem zhodnotila mezinárodní agentura MAAE opatření v Jaderné elektrárně Temelín v organizaci a řízení, provozu, údržbě, technické podpoře, zpětné vazbě, chemii, radiační ochraně a řízení havarijních stavů přijatá na základě doporučení z roku 2012. Průběžným zlepšováním a ekologizací procházejí i další zdroje. V Dětmarovicích a Počeradech se snižují emise oxidů dusíku, vodní elektrárny dokončují nejrozsáhlejší modernizační akci v historii české hydroenergetiky, při které byl zvýšen výkon a zlepšena účinnost téměř dvaceti vodních elektráren. V Turecku je v závěrečné fázi výstavba paroplynové elektrárny Egemer.

Současně Skupina ČEZ pokračuje v rozvíjení svých aktivit v souladu s aktuální strategií zaměřenou na ochranu a optimalizaci hodnoty stávajícího podnikání a rozvoj růstových příležitostí. V úsilí o ochranu zájmů ČEZ v zahraničí došlo k významnému úspěchu. Byla podepsána dohoda o narovnání s albánským státem ve výši 100 mil. EUR ve prospěch Skupiny ČEZ a splněny již dvě ze čtyř odkládacích podmínek dohody. 

Novou obchodní aktivitou je smlouva se společností Vršanská uhelná o přepracování uhlí na elektřinu, jež maximalizuje využití výrobních kapacit elektráren Skupiny ČEZ. V segmentu firemních zákazníků má společnost ČEZ Prodej na příští rok prodáno již přes 84 % objemu dodávek roku 2014 a nadále posiluje pozici nejsilnějšího alternativního dodavatele plynu. Mobil od ČEZ již eviduje přes 74 tisíc zákazníků. ČEZ Prodej neustále vylepšuje a rozšiřuje nabídku svých služeb, nově například nabízí pojištění schopnosti hradit finanční závazky. V oblasti malých kogenerací získává ČEZ Energo další zákazníky zejména ze soukromého sektoru.

„Chceme být nejen nejlepší v péči o zákazníky mezi dodavateli energie v České republice, ale patřit v tomto směru mezi nejlepší evropské energetiky,“ zdůraznil předseda představenstva a generální ředitel Daniel Beneš.

Ladislav Kříž, mluvčí ČEZ

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Tak určitě! Nová kampaň na obrazovkách České televize propaguje pozitivní hodnoty ve sportu

7:23 Tak určitě! Nová kampaň na obrazovkách České televize propaguje pozitivní hodnoty ve sportu

Fair play, boj proti předsudkům, všestrannost a nutnost spolupráce rodičů a trenérů. To jsou témata …