Skupina Českých drah v pololetí meziročně zvýšila zisk

02.09.2016 10:12

Skupina České dráhy vykázala podle Mezinárodních účetních standardů (IFRS) za první pololetí letošního roku čistý zisk 375 milionů korun. To je o 273 milionů lepší výsledek než za stejné období loňského roku. Odráží se v něm růst výnosů z osobní dopravy, ale také prodej zbytného majetku i lepší hospodaření segmentu nákladní dopravy.

Skupina Českých drah v pololetí meziročně zvýšila zisk
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Osobní dopravě přibývají zákazníci

Segment osobní dopravy potvrdil trend růstu počtu zákazníků i přepravního výkonu. „Našich služeb využilo přes 85,6 milionu lidí a přepravní výkon se zvýšil o 71 milionů osobokilometrů, tj. o 2 %. Zaznamenali jsme například 4% růst příjmů z jízdného v rámci integrovaných dopravních systémů měst a regionů, které se velmi dynamicky rozvíjejí. O  11 % nám rostly také tržby z doplňkových činností, jako jsou jízdy nostalgických a jiných zvláštních vlaků nebo přeprava kol,“ říká generální ředitel a předseda představenstva ČD, a.s., Pavel Krtek. Na druhé straně se však v osobní dopravě zvyšovaly náklady, například výdaje na údržbu a opravy vozidel, odpisy za nová vozidla a také osobní a sociální náklady spojené s uzavřenou kolektivní smlouvou na rok 2016. Segment proto v pololetí vykázal podle Mezinárodních účetních standardů ztrátu 342 milionů korun. Podle Českých účetních standardů byla samotná mateřská společnost České dráhy, a.s., v zisku 77 milionů korun.

„V květnu 2016 se nám podařilo dosáhnout zvýšení ratingu společnosti od agentury Moody's o jeden stupeň na úroveň Baa2 se stabilním výhledem. A to z pohledu věřitelů díky tomu, že České dráhy řídíme jako standardní korporaci. Zvýšení ratingu odráží strukturální zlepšení v provozním hospodaření Českých drah, zlepšení zadluženosti a likvidity Českých drah. Je za tím dvouletá soustavná práce na zlepšení finančního profilu společnosti, což ale jde ruku v ruce se zkvalitňováním služeb, zvyšováním efektivity a pochopitelně také s úspěšným fungováním dceřiných společností, které přispívají k dosažení lepších výsledků celé Skupiny ČD,“ připomíná úspěchy prvního pololetí Pavel Krtek a pokračuje: „I díky tomu jsme pak úspěšně vydali mezinárodní dluhopisy za 400 milionů eur a následně 24. června refinancovali dluhopisy za 300 milionů eur vydaných v roce 2011.“

Nákladní doprava vykázala vyšší zisk

„Segment nákladní dopravy podle Mezinárodních účetních standardů dosáhl čistého zisku 427 milionů korun,“ upřesňuje Pavel Krtek, který je zároveň předsedou Dozorčí rady ČD Cargo, a.s. Dílem kvůli levné naftě a přechodu části nákladů na silnice a dílem v důsledku silného konkurenčního tlaku na železnici, který se odráží ve snížení marží, sice došlo meziročně k poklesu tržeb o 116 milionů korun (o 2 %) i výkonů o 51 milionů tarifních tunokilometrů (o 0,9 %), to však bylo plně kompenzováno vyšší efektivitou nákladního dopravce, která se přímo odráží v úsporách nákladů. V problematickém segmentu vozových zásilek také pomohla dodatečná sleva za použití železniční dopravní cesty. Výsledek segmentu nákladní dopravy tak byl v pololetí meziročně lepší o 211 milionů korun.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Rakušan: Pokud to můžeme zařídit, není na co čekat

15:16 Ministr Rakušan: Pokud to můžeme zařídit, není na co čekat

Povinnost hlásit podezřelé transakce a větší pravomoci pro policii zajistit zbraně. Vláda schválila …