Soutěž „Vím proč“ pokračuje druhým ročníkem

19.02.2015 9:52

Trh práce prodělal v posledním roce oživení, ale stále se potýká s nedostatkem absolventů technických oborů.

Soutěž „Vím proč“ pokračuje druhým ročníkem
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Jen Skupině ČEZ může do roku 2020 v severních Čechách odejít do starobního důchodu asi 390 zaměstnanců. Stejně jako další firmy chce proto zvyšovat zájem o fyziku a s ní spojené technické obory. Již od října loňského roku proto probíhá 2. ročník úspěšné fyzikální soutěže s názvem Vím proč, jejímž organizátorem je právě Skupina ČEZ. Autoři nejlepších videí s experimenty budou odměněni nejen tablety, ale nově i získají pro svou střední či základní školu od Nadace ČEZ 200 000 korun na moderní Oranžovou učebnu přírodovědných a technických předmětů.

„Potřebujeme kvalitní absolventy technických oborů. Snažíme se proto žákům co nejdříve ukázat, že se fyziky není třeba obávat. Naopak, v budoucnu může vést k jejich dobrému uplatnění. Atraktivní forma objevování fyzikálních zákonů díky experimentům se v soutěži osvědčila. Budeme rádi, když mladí budou v kreativních pokusech pokračovat, třeba i vylepšováním svých pokusů z prvního ročníku soutěže. Společně s dalšími aktivitami tak chceme přispět k většímu zájmu o fyziku a s ní spojenou techniku,“ říká Pavel Puff, manažer Útvaru strategický nábor Skupiny ČEZ.

Nedostatek technických absolventů potvrzuje i společnost LMC, provozovatel portálů Jobs.cz a Práce.cz, která se Skupinou ČEZ na soutěži spolupracuje. „Souboj o talentované uchazeče se kvůli oživení ekonomiky nadále zostřuje především v profesích s technickým a přírodovědným zaměřením, v nichž firmám již delší dobu schází dostatek kvalifikovaných zájemců. V roce 2014 právě tyto profese tvořily přes 41 % ze všech 110 tisíc stálých pozic obsazovaných skrze Jobs.cz,“ říká Tomáš Ervín Dombrovský, analytik Jobs.cz. Například zájem firem o elektrotechniky a elektroinženýry loni v ČR vzrostl o plných 25 % oproti roku 2013 a v případě techniků ve strojírenství byl počet obsazovaných míst o 26 % vyšší.

Podle předpovědi odejde během pěti až deseti let na odpočinek mnoho lidí ze „silných ročníků“, a to převážně z  technických a přírodovědných oborů. V případě Skupiny ČEZ je v regionu severních Čech průměrný věk všech zaměstnanců téměř 47 let a do roku 2020 lze tedy předpokládat, že společnost opustí16 procent, tedy až 390, pracovníků. „Tím nastane skvělá příležitost pro dnešní mladé lidi, kteří se právě na techniku nebo přírodní vědy zaměří. Po dokončení studia budou pravděpodobně velmi žádaní. Vzhledem k tomu, kolik míst pro ně bude k dispozici, se při ucházení o pracovní místo setkají s minimální konkurencí,” dodává Tomáš Ervín Dombrovský.

Soutěž Vím proč může výuku fyziky, která vede mladé lidi k technickým oborům, také zatraktivnit. Videa na www.vimproc.cz mohou využívat fyzikáři při výuce, protože experimenty jsou vždy poutavější než výklad, tím spíše, jedná-li se pokusy vrstevníků studentů. Natočená videa mohou autoři sdílet se svými kamarády, protože ti jim pak mohou udělit hlas a pomoci tak k ceně veřejnosti. Tou je v tomto případě vstup do Techmánie nebo IQ parku pro celou třídu. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ČEZ

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ředitelství vodních cest: Velká plavidla mohou nově bezpečně přečkat povodeň u modernizovaného ochranného stání u Lovosic na Labi

13:21 Ředitelství vodních cest: Velká plavidla mohou nově bezpečně přečkat povodeň u modernizovaného ochranného stání u Lovosic na Labi

Ředitelství vodních cest ČR uvedlo do plného provozu modernizované ochranné stání pro velká plavidla…