Pokles návštěvnosti je patrný na informačních střediscích Národního parku Šumava. Například informační středisko Kvilda, které patří v rámci všech mezi nejnavštěvovanější, registrovalo od začátku června do konce září necelých 49 tisíc návštěvníků, což je o zhruba sedm tisíc návštěvníků méně, než loni. Třeba informační centrum Kašperské Hory navštívilo o 1500 lidí méně, než ve stejném období loni.
„Velmi příjemné je pro nás zjištění, že návštěvníci chválí nabídku a vybavení informačních středisek. Nejvíce nadšení projevují pochopitelně děti, například v Kašperských Horách, kde je nadstandardní nabídka pro tuto cílovou skupinou, jak v rámci vnitřních, tak i venkovních expozic. Informační střediska kromě toho nabízí množství programů pro veřejnost, které rozšiřují návštěvníkům nabídku aktivit na území NP a CHKO Šumava,“ říká vedoucí informačních středisek a středisek environmentální výchovy NP a CHKO Šumava Martina Kučerová
„Informační střediska ale plní i tu hlavní, poradenskou funkci. Nejčastější dotazy jsou ryze praktické, tedy tipy na turistické nebo cyklotrasy, jejich náročnost, jízdní řády Zelených autobusů, ale také to, zda uvidí rysa nebo jestli se po šumavských lesích toulají medvědi,“ dodává Martina Kučerová.
Na podobné otázky pak odpovídají přímo v terénu i strážci Národního parku, kteří letos také zaznamenali nižší návštěvnost, než v předchozích letech a to i v tradičně nejnavštěvovanějších lokalitách.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva