„Lidé bohužel většinou nechávají kontroly na poslední chvíli a volají nám až na začátku nové topné sezóny, aby mohli vůbec začít topit. Kominíci potom nestíhají, je to zbytečně hektické. Přitom to nedává smysl. Přirovnal bych to třeba k opravám silnic – ty se přece provádějí také hned po zimě
a ne těsně před ní či na jejím začátku,“ říká prezident Společenstva kominíků ČR Emil Morávek.
Bohužel nejsou výjimkou případy, kdy kontrola v čase „za pět minut dvanáct“ odhalí závažné závady, vyžadující náročné opravy, a obyvatelé domu mrznou až do té doby, než je hotovo. Podobný příběh se odehrál na Přerovsku. Majitel si objednal kominíka až v září, přestože už v uplynulé topné sezóně zaregistroval problémy. Kominík nařídil rozsáhlejší opravu komína a problém byl na světě. Na podzim totiž bývají všechny firmy, které tyto specializované práce provádějí, beznadějně zahlcené. Rodina se tak dostala do hodně nepříjemné situace.
„Přišla zima a manželka onoho muže musela vzít na dva týdny děti k rodičům, kteří ke vší smůle v té době bydleli nějakých 300 kilometrů daleko. Muž musel kvůli práci zůstat, takže mu nezbylo nic jiného, než vytápět přímotopem alespoň místnost, ve které přebýval,“ vzpomíná Jaroslav Schön, viceprezident Společenstva kominíků ČR pro legislativu. Nakonec vše dobře dopadlo, komín se podařilo opravit a rodina byla zase pohromadě. „Tenkrát mi nejen účet za protopenou elektřinu ukázal, že na důležité věci se nemá zapomínat. Od té doby si vždy při koupi nového kalendáře do měsíce dubna rovnou napíšu – objednat kominíka,“ prohlásil aktér tohoto příběhu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva