Společné atributy úspěšných podnikatelek

03.11.2016 17:16

Projekt Ocenění Českých Podnikatelek, který zviditelňuje úspěchy českých žen, již zná své vítěze. České podnikatelky získaly ocenění ve třech kategoriích podle velikosti firmy a také tři speciální ocenění pod patronací generálního a hlavních partnerů projektu. OCP bylo založeno v roce 2008 a jeho cílem je podpora českých podnikatelek.

Společné atributy úspěšných podnikatelek
Foto: Ocenění Českých Podnikatelek
Popisek: Ocenění Českých Podnikatelek

České podnikatelky se zaměřují především na služby a obchod, ale roste i počet žen, které podnikají ve výrobě a v oborech, které jsou tradičně vnímány jako „mužské“. Počet přihlášených finalistek roste každým rokem, letošní nárůst je téměř dvacetipětiprocentní. Kromě účasti v projektu stoupá i hodnota firem vlastněných ženami.

„U oceněných podnikatelek roste význam exportu. To, co vidím já, jsou skvělé české podnikatelky a jejich firmy, které zvládly překonat práh České republiky. Ať již fyzicky – působí v různých zemích světa a exportují služby a produkty, nebo mentálně, svými nápady ovlivňují podnikání ve světě a u nás. Loni exportovalo 10 z 83 přihlášených finalistek, letos působí na zahraničních trzích 21 ze 103 přihlášených žen. Stále platí, že je doménou českých podnikatelek především obchod a služby, kde působí hned 63 % finalistek. Výrobě se věnuje 18 % podnikatelek, 11 % podniká ve zdravotnických službách, 6 % v dopravě či logistice, a 5 % našlo svůj úspěch na poli cestovního ruchu. České podnikatelky nestagnují a stále vymýšlejí nové produkty. Polovina přihlášených žen se chce dále vzdělávat v cizích jazycích a nových technologiích. Efektivita práce se zvyšuje i díky práci v cloudu a mobilním technologiím. Jedinou slabinu vidí podnikatelky v nejistotě, co bude s firmami za 5 let,“ říká zakladatelka projektu, Helena Kohoutová.

„Co bych ráda řekla o českých podnikatelkách? Je třeba si těch, které se odhodlaly jít za svojí vizí a nejenom za svými obchodními výsledky velice vážit. Proč? Protože jsou inovativní, ale také odvážné, transparentní, podnikají eticky a nebojí se. Jejich úsilí ovlivňuje ekonomickou a sociální prosperitu naší země.  Proto s hrdostí konstatuji, že projektem Ocenění Českých Podnikatelek budujeme hrdé Česko“, dodává zakladatelka.

Na základě ratingu a skóringu odborného garanta projektu, kterým je CRIF – Czech Credit Bureau, vybírala porota z 17 887 společností vlastněných ženami a doporučila do semifinále 720 podnikatelek s ročním obratem od 10 miliónů korun. Do finále se pak přihlásilo 103 finalistek. V kategorii Malá společnost se letos kvalifikovalo 67 finalistek, v kategorii Střední společnost je to 22 finalistek, a konečně v kategorii Velká firma postoupilo 14 finalistek.

„V České republice je registrováno 451 000 živnostnic a 58 000 obchodních společností výhradně ve vlastnictví žen. V Praze má sídlo téměř polovina těchto obchodních společností, nicméně bydlí zde jen pětina živnostnic. Zajímavostí je, že v posledních pěti letech vzniklo 42 % obchodních společností ve vlastnictví žen, avšak podnikání zahájilo jen 23 % živnostnic. Ženy tím čím dál více dokazují, že umí být v podnikání nejen solitéry, ale jsou schopné řídit i obchodní společnosti,“ sdělil k tématu podnikání žen místopředseda představenstva společnosti CRIF – Czech Credit Bureau, Pavel Finger.

Auditor projektu, poradenská firma NSG Morison, rovněž každoročně připravuje analýzu chování českých podnikatelek. Petr Šíma, zakládající partner této poradenské firmy, o podnikatelkách říká: „Ženy, na rozdíl od mužů, méně lpí v podnikání na maximálním výkonu, co se zisku týče a více upřednostňují i lidskou stránku podnikání, což je výhoda, avšak pro variantu případného prodeje firmy nedosahují zajímavého EBITU, který by přilákal případného investora. Stále více si firmy naštěstí si uvědomují, že na zvyšování hodnoty firmy se musí pracovat dlouhodobě a to i v případě, že se firma bude předávat v rámci rodiny. Ukazuje se, že firmy, které převzaly děti znající její hodnotu, jsou daleko ochotnější udělat větší strategické kroky pro rozvoj firmy.“

Celoroční záštitu celému projektu udělilo Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky. „Dnes již máme tolik schopných manažerek a podnikatelek, které dokázaly řídit a budovat a k tomu plnit i svoje mateřské a rodinné povinnosti, že jsem se o udělení záštity nerozhodoval ani sekundu. Mají to ale přirozeně o něco těžší než muži. Proto je to, co dokázaly vybudovat a jak důležité posty zastávají, o to více úctyhodné," uvedl ministr průmyslu a obchodu, Jan Mládek.

Nad slavnostním galavečerem již druhým rokem poskytuje záštitu ministryně práce a sociálních věcí, Michaela Marksová. „S radostí sleduji, že čím dál více žen se věnuje podnikání, a to i v oborech dříve pro ženy ne úplně typických, například ve výrobě či v dopravě. Navíc jsou v tom často úspěšné a zároveň inspirují i další potenciální podnikatelky. Podnikání je vůbec mezi ženami čím dál oblíbenější, mimo jiné určitě i proto, že jim umožňuje lepší slaďování rodinného a pracovního života,“ uvedla ministryně.

Na galavečeru v historických sálech Kláštera minoritů sv. Jakuba bylo vyhlášeno 12 vítězek v kategoriích Malá, Střední a Velká firma, CENA ČSOB – VÝJIMEČNÁ PODNIKATELKA, CENA ZA INOVATIVNÍ ŘEŠENÍ - pod patronací České pojišťovny a CENA ZA VÝJIMEČNÝ RŮST FIRMY – pod patronací společnosti Microsoft:

Vítězky 9. ročníku projektu:

MALÁ SPOLEČNOST
1. Virteco s.r.o.        Květoslava Havlínová
2. Chalk, spol. s r. o.       Dana Hrabáková
3. ZIDENTA s.r.o.        Ludmila Žižková

STŘEDNÍ SPOLEČNOST
1. Westrans Děčín s.r.o.       Stanislava Heritesová Weigelová
2. Brotrans, s.r.o.        Iva Rychecká
3. Kv.Řezáč, s.r.o.       Martina Kyselková

VELKÁ SPOLEČNOST
1. U & SLUNO a.s.       Marta Nováková
2. BAIEROVÁ spol. s r.o.       Renata Roubínková Baierová
3. RYOR a.s.        Eva Štěpánková

CENA ČSOB – VÝJIMEČNÁ PODNIKATELKA
MEDIROL s.r.o.        Diana Rysková

„Cílem společnosti Medirol je vyrábět jedny z nejlepších transportních prostředků pro pacienty na světě a pomáhat s imobilizací a bezpečným transportem pacienta. Tento cíl se společnosti a její majitelce, paní Ryskové, daří vrchovatě naplnit – 80 % pokrytí domácího trhu a 50 % jejich výrobků exportovaných do různých zemí mluví za vše. To však není jediným a hlavním důvodem, proč jsme se rozhodli paní Ryskovou vyhlásit Výjimečnou podnikatelkou. Ona a její firma pro nás znamená stabilitu, rodinu, invenci a vývoj správným směrem. V podnikání je zapojena celá rodina včetně tří dospělých dětí a tím patří Medirol do menšiny českých rodinných firem, která má vyřešenou budoucnost, nástupnictví a další rozvoj. Zároveň omladili celý manažerský tým a tím si otevírají cestu k inovacím jejich výroby, novým zakázkám a cestu na další zahraniční trhy. I proto mají naše velké uznání a paní Ryskové právem patří ocenění ČSOB,“ říká Michaela Lhotková, ředitelka Segmentu Firemního bankovnictví ČSOB.

CENA ZA VÝJIMEČNÝ RŮST FIRMY – pod patronací Microsoft
Callis Inter, s.r.o.        Helena Mikulínová

„Mezi důležité faktory trhu práce dnes patří flexibilita a mobilita – nejen proto, že pro firmy bude stále těžší získat a udržet kvalitní lidi, pokud jim nenabídnou moderní formy práce. Ale i proto, že pokud firma netrvá na každodenním dojíždění do kanceláře, může hledat talenty i mimo své bezprostřední okolí. V českých malých a středních podnicích se počet lidí, kteří mohou pracovat i mimo své dedikované pracoviště, od loňska téměř zdvojnásobil (z 25 % na 54 %),“ říká Ondřej Novodvorský, ředitel pro malé a střední firmy, Microsoft ČR.

CENA ZA INOVATIVNÍ ŘEŠENÍ – pod patronací České pojišťovny
Jarmila Podhorná        Jarmila Podhorná

„Plavila jsem se nedávno na plachetnici po severním moři. Bylo nádherně slunečno a vál příznivý vítr. Kapitán spolu s námi obsluhoval „prádlo“ a točil kormidlem. Avšak vítr po čase ustal, počasí se zhoršilo a nebýt lodního motoru, nejen že bychom si plavbu tolik neužili, ale pravděpodobně bychom ani nedojeli včas tam, kam jsme měli. Proč o tom píšu teď a tady? Protože jsem si na lodi uvědomila, že i podnikání je jako plavba. Když přesně víte, kam chcete dojet a ještě Vám k tomu vane příznivý vítr a Vy využíváte té správně tržní síly a napínáte spolu se svými námořníky plachty správným směrem, můžete se při kormidlování/podnikání i kochat, ale vždy je třeba mít v sobě ten motor, který zapojíte, když se proti Vám zvenku všechno spikne. A pokud k tomu ještě zvládnete i přijít s neotřelou inovací, jste stejně, jako naše vítězka, Jarmila Podhorná, odsouzena k úspěchu.“ Vyzdvihuje svoji kategorii Šárka Dolanská, krajská ředitelka Praha II, Česká pojišťovna

Hodnotící kritéria:

Do OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK – OCP se mohou podnikatelky přihlásit na doporučení odborného garanta, který jejich firmu doporučil na základě analýzy. Ta zohledňuje dostupnost účetních závěrek za roky 2012–2014, minimální roční obrat firem od 10 milionů Kč (tržby roku 2014) a hodnocení iRating ve stupních 1–11. Splňovat musí pravidlo 100 % vlastnictví a českého občanství. Doba podnikání musí být minimálně 4 roky. Více o projektu naleznete na www.oceneniceskychpodnikatelek.cz


Ocenění Českých Podnikatelek – OCP od roku 2008 podporuje české podnikatelky, oceňuje jejich projekty, inovace, ekonomický růst, osobní přístup, společenský dopad, kultivaci podnikatelského prostředí a poukazuje na společenskou odpovědnost drženou v rukách   českých žen. Budujeme hrdé Česko je jednotící myšlenkou pořádaných aktivit a smyslu celého projektu. Účast v projektu přináší podnikatelkám nové příležitosti a zkušenosti, podnikatelské benefity, kontakty a přátelství i nový pohled na svou firmu a podnikání jako takové. Účast v projektu je bezplatná. Do Ocenění Českých Podnikatelek – OCP se mohou podnikatelky přihlásit na doporučení odborného garanta CRIF – Czech Credit Bureau, a jeho analýzy která zohledňuje dostupnost účetních závěrek za roky 2012–2014, minimální roční obrat firem od 10 milionů Kč a hodnocení iRating ve stupních 1–11. Splňovat musí pravidlo 100 % vlastnictví a českého občanství. Doba podnikání musí být minimálně 4 roky.

www.oceneniceskychpodnikatelek.cz

O zakladateli:

Agentura Helas

Helena Kohoutová je zakladatelka produkční společnosti Agentura Helas a projektů Ocenění Českých Podnikatelek, Helas New Encounters Club, Cosmopolitan Executive Helas Ladies Club, které spojuje společná myšlenka „budujeme hrdé Česko“. Projekty se zaměřují na kultivaci českého podnikatelského prostředí, rozvoj vztahů a byznysu, vzájemnou inspiraci a propojování lídrů českého byznysu od roku 1997.  Helena Kohoutová  produkuje & pořádá & zasedá v porotě ekonomického žebříčku Štiky českého byznysu a soutěže Exportní cena DHL UniCredit, které oceňují české firmy. Agentura Helas dále pořádá a produkuje akce na klíč a zastupuje historické sály v Klášteře minoritů sv. Jakuba v Praze. Motto Agentury Helas je „Friendly Business – náš společný úspěch“.

www.helas.org, www.helas-ladies-club.cz, www.hnec.cz, www.PodnikatelkaOnline.cz, www.stiky.cz, www.exportnicena.cz, www.oceneniceskychpodnikatelek.cz.

O generálním partnerovi:

ČSOB

Skupina ČSOB je vedoucím hráčem na trhu finančních služeb v České republice. Skupina ČSOB je součástí mezinárodní bankopojišťovací skupiny KBC, která aktivně působí především v Belgii a v regionu střední a východní Evropy. Na českém trhu působí skupina ČSOB zejména pod obchodními značkami ČSOB, Era, Poštovní spořitelna, Hypoteční banka a ČMSS. Své služby skupina ČSOB poskytuje všem typům zákazníků, a to jak fyzickým osobám, tak malým a středním podnikům, korporátní a institucionální klientele. Do produktového portfolia skupiny ČSOB patří financování potřeb spojených s bydlením (hypotéky a půjčky ze stavebního spoření), pojistné produkty a penzijní fondy, produkty kolektivního financování a správa aktiv i specializované služby (leasing a factoring). Skupina ČSOB pečlivě naslouchá potřebám svých klientů a nabízí jim nikoliv produkty, ale nejvhodnější řešení. V rámci konceptu bankopojištění nabízí také produkty sesterské ČSOB Pojišťovny. www.csob.cz

O odborném garantovi:

O CRIF – Czech Credit Bureau

Společnost CRIF – Czech Credit Bureau, a. s poskytuje svým klientům webovou aplikaci Cribis, která je spolehlivým datovým zdrojem obsahujícím informace o více než 10 milionech podnikatelských subjektů a fyzických osob z České a Slovenské republiky čerpající z více než 43 hlavních, přehledně unifikovaných a komplexních informačních zdrojů. Aplikace Cribis každému uživateli umožňuje především řídit jeho rizika v obchodních vztazích. Z aplikace Cribis čerpá vybraná data portál www.informaceofirmach.cz určený podnikatelům pro bezplatné prověřování základních informací o jejich obchodních partnerech. Společnost také přináší svým klientům komplexní řešení pro oblast řízení úvěrových rizik a pod značkou iRating pokročilé nástroje pro hodnocení ekonomického stavu, jak komerčních, tak nekomerčních společností nebo také municipalit. CRIF – Czech Credit Bureau je zároveň organizátorem největších českých úvěrových registrů, Bankovního registru klientských informací a Nebankovního registru klientských informací.  Společnost CRIF – Czech Credit Bureau, a. s. byla založena již v roce 2000. Jediným akcionářem společnosti je její mateřská společnost se sídlem v Itálii. Na Slovensku působí prostřednictvím své sesterské společnosti CRIF – Slovak Credit Bureau, s. r. o.

www.crif.cz, www.informaceofirmach.cz

O auditorovi:

NSG MORISON

NSG Morison je česká nezávislá poradenská společnost, která bude působit na českém trhu brzy již čtvrt století. Od roku 1993 poskytuje služby firmám všech velikostí (od velkých, středních až po rodinné firmy) a to v  oblastech daní, účetnictví, práva, strategického podnikového managementu, auditu, finančního poradenství, či HR služeb. NSG Morison zaměstnává přes 50 odborníků.

V roce 1999 vstoupila do prestižní celosvětové asociace poradenských společností Morison International, kde je dodnes jediným českým zástupcem. Spojením bohatých znalostí z domácího trhu  a zkušenostmi zahraničních kolegů firem v rámci asociace Morison International umožňujeme nabídnout klientům komplexní přístup k jejich potřebám a požadavkům a zároveň jim nabídnout individuální řešení.. NSG Morison založil současný řídící partner Martin Novotný, společně s partnerem oddělení podnikových financí Petrem Šímou.

O hlavním partnerovi:

Česká pojišťovna

Česká pojišťovna je univerzální pojišťovnou s více než 185letou bohatou tradicí poskytování životního i neživotního pojištění. Po znovuzavedení konkurenčního prostředí v roce 1991 zůstává největší pojišťovnou na českém pojistném trhu. Poskytuje jak individuální životní a neživotní pojištění, tak i pojištění pro malé, střední a velké klienty v oblasti průmyslových, podnikatelských rizik a zemědělství.  Přibližně 3 900 zaměstnanců a 5 600 obchodních zástupců se na více než 4 500 obchodních místech stará o maximální spokojenost klientů. Česká pojišťovna spravuje téměř 8 milionů pojistných smluv a její tržní podíl na domácím trhu dosahuje 23,9 %.

https://www.ceskapojistovna.cz/

Microsoft v České republice

Společnost Microsoft byla založena v roce 1975 a je světovým lídrem v poskytování softwaru, služeb, zařízení a řešení, které pomáhají lidem a firmám po celém světě plně realizovat jejich potenciál. Odpovědnost vůči zemi, v níž působíme, vždy byla součástí naší strategie. Podporujeme oblasti, které jsou klíčové pro konkurenceschopnost ČR a v nichž může mít naše zapojení významný dopad. V ČR se zaměřujeme na rozvoj dovedností v oblasti informačních technologií a související modernizaci školství a výuky, podporu inovací a podnikání (start-upů), posilování konkurenceschopnosti malých a středních podniků pomocí technologií, a využívání IT pro zapojení znevýhodněných lidí do práce a zefektivnění práce neziskových organizací. Rozvoj podnikání podporuje i obchodní model Microsoftu - spolupracujeme s více než 3000 partnerskými firmami, většinou malými a středními podniky, které pro své zákazníky vyvíjejí řešení postavená na našich technologiích. Dohromady zaměstnávají na 40 000 lidí, což je významný příspěvek k podpoře zaměstnanosti a rozvoji inovací v ČR.  V Česku působíme od roku 1992 a máme zhruba 450 zaměstnanců (Microsoft a Skype).

www.microsoft.com

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Kandidátní listiny pro volby do Evropského parlamentu

10:17 Český statistický úřad: Kandidátní listiny pro volby do Evropského parlamentu

Český statistický úřad zveřejnil seznam kandidátů pro volby do Evropského parlamentu. Volby se na úz…