Správa a údržba silnic Pardubického kraje: Přivaděče k „pětatřicítce“ jsou prioritou

26.04.2016 14:01 | Zprávy

Pardubický kraj a Správa údržba silnic Pardubického kraje řeší problematiku napojení obcí a měst na dálnici D35. Silničáři proto zadali projekční práce na celkem pěti projektech, které s budoucí dopravní tepnou souvisí. Vedení kraje a jeho příspěvková organizace se teď sešlo s projektanty a některými starosty na kontrolním dnu.

Správa a údržba silnic Pardubického kraje: Přivaděče k „pětatřicítce“ jsou prioritou
Foto: Správa a údržba silnic Pardubického kraje
Popisek: Správa a údržba silnic Pardubického kraje, logo.

Cílem schůzky byla koordinace projekčních prací a také průběžné vyhodnocení stavu příprav modernizací dvou silnic na Orlickoústecku a Svitavsku a přímého napojení obcí na Pardubicku. „Jsou to modernizace a přeložky silnic, které jsou a budou v majetku kraje. Chceme na ně získat finanční prostředky z jiných zdrojů, nejlépe ze SFDI. Od projektantů teď chceme slyšet, jak jsou s prací daleko, v jakých termínech můžeme projekty realizovat a v neposlední řadě kolik to bude stát,“ shrnul význam schůzky náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu Jaromír Dušek. Dodal, že projektanti řeší také průjezd pod železniční tratí v České Třebové. „Jedná se o zkapacitnění průjezdního profilu tří tunelů pod železničním koridorem. Už máme územní rozhodnutí. Jsme domluveni se Správou železniční dopravní cesty, která už má dodavatele své stavby. Jednat ale musíme ještě s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR. I ono bude muset snížit profil silnice I/14 tak, aby se s naší „trojkou“ potkala ve stejné výšce,“ dodal Dušek. Vše souvisí s rozšiřováním průmyslové zóny a veřejného nákladního železničního terminálu Metrans v České Třebové.

Projektanti se již delší dobu zabývají také projektem modernizace silnic II/315 a II/312 v úsecích mezi Týnišťkem, Chocní a Žamberkem. Na úseku dlouhém téměř 40 kilometrů bude nutné jednat s velkým množství vlastníků sousedních pozemků, kterých se nová silnice dotkne. Kvůli zvýšení bezpečnosti provozu a plynulosti dopravy dojde totiž i k narovnání silničního profilu. „Jsme ve stupni zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí.  Na celý úsek se zpracovává diagnostika. Po projektantech chceme, aby do měsíce dodali přehled možné etapizace projektu, kalkulaci a termíny realizací stavby,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Nerostné bohatství na Ukrajině

Na CNN jste tvrdil, že Ukrajina již nerostné suroviny, které jsou na jejím území nevlastní, že je vlastní někdo jiný. Jak to víte? Myslíte, že tak na USA šije nějakou boudu, a proto došlo i k vyhrocení oné schůzky, kde se měla smlouva podepsat? A kdo je tedy podle vás vlastní?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP prodlužuje prohlídky stavby metra D a přidává další den

16:13 DPP prodlužuje prohlídky stavby metra D a přidává další den

Na základě mimořádně vysokého zájmu veřejnosti o návštěvu stavby prvního úseku metra D navyšuje Dopr…