Správa železnic: Koncept na zabezpečení tratí se zjednodušeným řízením provozu

20.08.2020 22:11 | Zprávy

Správa železnic se zabývá výhledovým zabezpečením tratí, na kterých je v současnosti zjednodušený způsob řízení dopravy podle předpisu D3. Celkem se jedná o 80 úseků na 78 tratích, které byly na základě provozně-technického posouzení rozděleny do tří kategorií podle jejich budoucího zabezpečení.

Správa železnic: Koncept na zabezpečení tratí se zjednodušeným řízením provozu
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

„Přesně polovina z celkového počtu, tedy 40 traťových úseků, bude převedena do režimu řízení podle předpisu D1. To znamená, že na nich budou stejně jako na hlavních tratích zajišťovat řízení provozu výpravčí nebo dispečeři. Na většině z nich budou dopravny vybaveny zabezpečovacím zařízením a osazeny světelnými návěstidly. Dále zde budou instalovány balízy pro zajištění budoucí komunikace s mobilními částmi systému ETCS,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Tratě s velmi nízkou intenzitou provozu budou převedeny také do režimu D1, ale bez instalace zabezpečovacího zařízení a návěstidel. Doprava na nich bude provozována v režimu „pouze jeden vlak na celé trati“. „Celá trať bude fungovat jako jeden mezistaniční úsek. To znamená, že výpravčí nebo dispečer na ni nepustí další vlak do té doby, než vlak tento úsek opustí např. návratem předchozího vlaku zpět do výchozí stanice,“ vysvětluje Jiří Svoboda.  

Název trati: D1
Studenec – Velké Meziříčí
Havlíčkův Brod – Humpolec
Boří Les - Lednice
Lanškroun - Rudoltice v Čechách
Teplice nad Metují - Trutnov střed
Libuň - Dolní Bousov
Tanvald - Harrachov
Zborovice - Kroměříž
Bylnice - Horní Lideč
Vsetín-Bečva - Velké Karlovice
Rožnov pod Radhoštěm - Valašské Meziříčí
Kostelec na Hané - Senice na Hané
Litovel předměstí - Červenka
Kostelec na Hané - Chornice
Vizovice - Lípa nad Dřevnicí
Frýdlant nad Ostravicí - Ostravice
Suchdol nad Odrou - Budišov nad Budišovkou
Hlučín – Kravaře ve Slezsku
Chuchelná – Kravaře ve Slezsku
Tábor - Bechyně
Rybník – Lipno nad Vltavou
Strakonice - Vimperk
Temelín – Týn nad Vltavou
Nýřany – Heřmanova Huť
Březnice - Strakonice
Domažlice – Bělá nad Radbuzou
Olbramovice – Sedlčany
Čáslav místní nádraží – Třemošnice
Plaňany - Kouřim
Bošice - Bečváry
úsek Rakovník - Kralovice u Rakovníka
Rakovník - Jesenice
Kralupy n/Vlt. Předměstí - Velvary
Mělník - Mladá Boleslav hl.n.
Zadní Třebáň - Liteň
Rožmitál pod Třemšínem - Březnice
Blatno u Jesenice – Bečov nad Teplou
Mariánské Lázně (mimo) – Karlovy Vary dol.n.
Nejdek - Potůčky
Rumburk (mimo) - Šluknov- Dolní Poustevna - D. Poustevna st. hr.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Nerostné bohatství na Ukrajině

Na CNN jste tvrdil, že Ukrajina již nerostné suroviny, které jsou na jejím území nevlastní, že je vlastní někdo jiný. Jak to víte? Myslíte, že tak na USA šije nějakou boudu, a proto došlo i k vyhrocení oné schůzky, kde se měla smlouva podepsat? A kdo je tedy podle vás vlastní?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

JCCR: Jižní Čechy startují cyklosezonu 2025, ráj pro aktivní sportovce i rodiny s dětmi

22:08 JCCR: Jižní Čechy startují cyklosezonu 2025, ráj pro aktivní sportovce i rodiny s dětmi

Rekordně teplý nástup jara už dost možná řadu cyklistů nalákal na servis po zimě a první vyjížďky. O…