Správa železnic: Přejezdy na trati Čáslav – Třemošnice dostanou vyšší zabezpečení

17.11.2020 20:18

Správa železnic připravuje rekonstrukci jednoho z posledních přejezdů na silnicích I. třídy v České republice, který je dosud zabezpečen výstražnými kříži. Nachází se na regionální dráze z Čáslavi do Třemošnice, stejně jako další dvě úrovňová křížení, která projdou v příštím roce modernizací.

Správa železnic: Přejezdy na trati Čáslav – Třemošnice dostanou vyšší zabezpečení
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

V pondělí Správa železnic vyhlásila výběrové řízení na zhotovitele prací. Předpokládané náklady na rekonstrukci všech tří přejezdů jsou 72 milionů korun.

Trať 236 vede prakticky v celém úseku mezi stanicí Čáslav a zastávkou Vrdy-Koudelov v souběhu se silnicí I/17. Na poměrně krátkém úseku v km 2,140 až 2,251 se nacházejí celkem tři úrovňová křížení železnice se silnicí. Kromě zmiňované komunikace I. třídy jde o souběžně vedenou cyklostezku a také silnici III/33724. Všechna křížení jsou v současnosti zabezpečena výstražnými kříži.

Cílem stavby, jejíž realizace by měla začít v květnu příštího roku, je celková rekonstrukce zmíněných přejezdů, spojená se zvýšením úrovně jejich zabezpečení. Zatímco na kříženích s cyklostezkou a komunikací III. třídy bude dosazeno světelné a zvukové přejezdové zabezpečovací zařízení bez závor, přejezd na silnici I. třídy bude navíc doplněn pozitivní signalizací a závorami. Jejich břevna budou z kompozitního materiálu s LED svítidly.

Další součástí stavby bude rekonstrukce železničního spodku a svršku v okolí přejezdů a dvou přilehlých mostních objektů. Zajímavostí projektu je náhrada mostu přes Koudelovský potok v km 2,132, na kterém dochází ke křížení dráhy a silnice I/17. Stávající přemostění bude odstraněno a na jeho místě vznikne nový prefabrikovaný železobetonový most složený z profilů ve tvaru U.

V rámci přípravy akce byla navržena taková technická řešení, která umožní zkrácení výlukových činností na minimum, a to hlavně v případě výměny mostu v km 2,132. Ten bude vybudován za 21 dní během nepřetržité výluky v září a říjnu příštího roku.

reklama

autor: Tisková zpráva

Odchod do důchodu

Paní Schillerová, přijde mi to, nebo nějak často měníte své názory? Teď tvrdíte, že je pro vás navýšení věku odchodu do důchodu nepřijatelné, ale podle jiných, s tím souhlasili a zrovna vy jste to jako ministryně sama navrhovala - https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/396856-schillerova-chce-zvysi...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP opraví tramvajovou trať na Letenském náměstí

13:04 DPP opraví tramvajovou trať na Letenském náměstí

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) začne od středy 17. dubna 2024 od brzkých ranních hodin s opravou…