Propagační program „Bílé plus“ vznikl z iniciativy Agrární komory České republiky. Byl z 50 % spolufinancován ze zdrojů EU v rámci propagačních a informačních opatření pro zemědělské produkty, z 30 % Českou republikou prostřednictvím SZIF a 20 % financovala Agrární komora ČR.
Na realizaci programu byly vynaloženy prostředky v celkové výši 12,5 milionu korun. Jednalo se o pokračování programu „Bílé plus. Mléko, velké PLUS pro vás." z let 2010 – 2013. Novinkou právě ukončeného programu bylo jeho rozšíření i na Slovensko.
Hlavním cílem programu byla komunikace přínosu mléka a mléčných výrobků, zvýšení povědomí spotřebitelů o těchto výhodách a pochopitelně nárůst spotřeby mléka a mléčných výrobků u všech skupin populace u nás i na Slovensku. Důvodem obou navazujících programů byl fakt, že od roku 1989 měla konzumace mléka a mléčných výrobků u nás klesající tendenci. Ve výživě obyvatel je však mléko nezastupitelné, protože se jedná o komplexní potravinu, která obsahuje veškeré makro-a mikroživiny potřebné pro život.
Mléko si drží absolutní prioritu i v tom, že je nejbohatším zdrojem snadno vstřebatelného a současně dobře využitelného vápníku potřebného pro zdravý růst kostí a zubů. A jakými metodami program své cíle realizoval? Jednalo se o kontakt se spotřebiteli prostřednictvím článků a soutěží, na prezentacích, výstavách a veletrzích a také předávání informací v rámci tiskových konferencí a na webových stránkách www.bileplus.eu. Na projektu spolupracovali Odborníci s dlouholetými zkušenostmi ve výzkumu mléka, nutriční specialisté a lékaři. Nejpodstatnější jsou výsledky tříletého úsilí všech zúčastněných. Můžeme s uspokojením konstatovat jednoznačné zvýšení konzumace mléka a mléčných výrobků v přepočtu na osob u za rok.
Pro srovnání: V roce 2014 to bylo 236,4 kg na osobu/rok, ale o rok později, v roce 2015, stoupla konzumace mléka a mléčných výrobků v České republice 242,3 kg na osobu/rok, tedy zhruba o 6 kg ročně na osobu, což není málo. Program „Bílé plus“ mimo jiné nepřímo podpořil chov mléčného skotu u nás, zvýšil úroveň vědomostí dětí i dospělých o mléku a mléčných výrobcích a přitáhl zájem spotřebitelů ke kvalitním potravinám z mléka. „Mléčná osvěta“ v České republice i na Slovensku se společnými silami několika institucí skutečně daří.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva