Svaz průmyslu: Ministryně Valachová v Plzni slíbila řadu věcí na podporu technického vzdělávání

29.09.2015 17:15 | Zprávy

Stovka zástupců firem, škol a mimoškolních vzdělávacích zařízení slyšelo dnes od ministryně školství několik slibů na podporu technického vzdělávání. Uvedla je při panelové diskusi, kterou dnes v prostorách Techmania Science Center PLZEŇ uspřádal Svaz průmyslu a dopravy ČR (SP ČR) na téma Motivace ve vzdělávání – Technické školství je „in a cool“. Akce se odehrála v rámci Svazem vyhlášeného Roku průmyslu a technického vzdělávání.

Svaz průmyslu: Ministryně Valachová v Plzni slíbila řadu věcí na podporu technického vzdělávání
Foto: spcr.cz
Popisek: Svaz průmyslu ČR, SP ČR

Podle ministryně Valachové zbývají už jen zhruba dva týdny do chvíle, kdy bude zveřejněna od začátku roku očekávaná vzorová smlouva mezi firmou a žákem. Mnohé společnosti mají sice vlastní smlouvy s žáky a studenty, jednotný vzor zastřešený státem dosud chyběl. Řešení tohoto problém již delší dobu požaduje SP ČR a jeho členové.

Další podstatné prohlášení ministryně učinila ve vztahu k pedagogickým fakultám. Diskutující se totiž shodli v tom, že školy by měly učit tak, aby vědomosti mohli žáci a studenti daleko více využít pro potřeby pracovního trhu a ve formě odpovídající 21. století. „Jednala jsem s děkany pedagogických fakult o potřebě změny. Cítím podporu revize na pedagogických fakultách,“ uvedla ministryně Valachová v reakci na diskusi o nezbytnosti úprav působení pedagogických fakult z hlediska jejich zaměření na polytechnické obory a na podobu výuky. Ministryně v této souvislosti uvedla, že podpora technického vzdělávání bude jedním z klíčových témat říjnového plenárního jednání tripartity.

Mezi panelisty poukázal na jedno z důležitých témat viceprezident SP ČR Radek Špicar, jímž je situace kariérních poradců. „Systém karierního poradenství není vzhledem k řadě důvodů dostatečně efektivní. Firmy požadují změnu, je to úzké místo,“ uvedl Radek Špicar.

Poukázal také na to, že mnohé firmy nadále nemají dostatek informací o možnostech daňových odpočtů pro podporu technického vzdělávání / např. zařízení pro školy aj. /. „Budeme hledat cesty, jak k firmám dostat tyto informace. Budeme na tom spolupracovat s ministerstvem financí,“ uvedla ministryně Valachová.
Kriticky přítomní hodnotili rozvojový program 3+3+3 na vybavení škol. Do fondu měl třetinu přispívat stát, třetinu kraj a třetinu zaměstnavatelé. Z fondu pak kraj podle vlastního uvážení měl rozhodnout, jaké škole přidělí prostředky. Vedle byrokratických komplikací tak firmy neměly kontrolu nad tím, kam jejich peníze doputují. I proto byl zájem firem mizivý a do projektu se přihlásily pouze dva kraje, Kraj Vysočina a Plzeňský kraj. Hejtman posledně jmenovaného kraje Václav Šlajs v diskusi uvedl, že kraj byl připraven dát do projektu 3 miliony korun, ovšem z firem se sešlo jen 60 tisíc korun. „Bylo to neúspěšné. Naštěstí jsou tu programy, které úspěšné byly, kterým je například POSPOLU,“ uvedla ministryně. Projekt 3+3+3 byl zahájen ještě před nastoupením K. Valachové do funkce.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Nerostné bohatství na Ukrajině

Na CNN jste tvrdil, že Ukrajina již nerostné suroviny, které jsou na jejím území nevlastní, že je vlastní někdo jiný. Jak to víte? Myslíte, že tak na USA šije nějakou boudu, a proto došlo i k vyhrocení oné schůzky, kde se měla smlouva podepsat? A kdo je tedy podle vás vlastní?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ředitelství vodních cest: V Nymburce se otevřelo nové veřejné přístaviště pro malá plavidla

7:14 Ředitelství vodních cest: V Nymburce se otevřelo nové veřejné přístaviště pro malá plavidla

V samém centru Nymburka jsme zprovoznili veřejné přístaviště pro rekreační lodě. Nové plovoucí molo …