TaxVision: Čtvrtletní plátci DPH poprvé otestují elektronická podání.

10.04.2014 13:33

Jak podat přiznání k DPH elektronicky? Novinku letošního roku poprvé uplatní čtvrtletní plátci DPH při podání přiznání za první čtvrtletí 2014 – termín pro podání přiznání je 25. 4. 2014.

TaxVision: Čtvrtletní plátci DPH poprvé otestují elektronická podání.
Foto: Hans Štembera
Popisek: Za tisíc korun si toho v příštím roce budeme moct koupit možná zase míň

Pouze fyzické osoby, plátci DPH s obratem nižším než šest milionů korun za dvanáct předcházejících měsíců, tuto povinnost nemají. Jednomilionová hranice pro povinnou registraci k DPH letos zůstala, už 1. 1. 2015 ale klesne na 750 tisíc za dvanáct předešlých měsíců – změna, která ještě nevešla v platnost, se tak mnoha podnikatelů dotýká už nyní.

PODPIS NEBO SCHRÁNKA?

„Všichni plátci DPH, vyjma fyzických osob s obratem nižším než šest milionů korun za dvanáct předcházejících měsíců po sobě jdoucích, musí podávat přiznání, hlášení, přílohy k nim, registraci včetně změn v elektronické podobě. Například pokud je fyzická osoba čtvrtletním plátcem a k 30. 4. překročí obrat šest milionů korun za dvanáct předcházejících měsíců, tedy za období od 1. 5. 2013 do 30. 4. 2014, smí ještě přiznání za 2. čtvrtletí, kdy došlo k překročení hranice, podat papírově, ale za 3. čtvrtletí už musí použít elektronický formulář,“ popsala Blanka Štarmanová, daňová poradkyně společnosti TaxVision.

Povinnost podávat přiznání elektronicky pak trvá minimálně šest měsíců.

Přiznání lze jednoduše vyplnit nebo nahrát z vlastního softwaru na daňovém portálu provozovaném Ministerstvem financí ČR (www.eds.mfcr.cz) a podat s elektronickým podpisem. „Pokud podnikatel elektronický podpis nemá, portál mu po podání nabídne možnost vytisknout eTiskopis – ten plátce vlastnoručně podepíše a doručí do pěti dnů od elektronického podání na finanční úřad. Elektronické podání lze jednoduše učinit také z datové schránky, kterou mají všechny právnické osoby zřízenou ze zákona,“ doplnila Blanka Štarmanová.

Zřízení datové schránky nabízí podnikatelům – fyzickým osobám bezplatně a do tří pracovních dnů služba Czechpoint. Přiznání k DPH je třeba podat ve formátu xml, který generuje jak daňový portál, kde je možné přiznání uložit a následně poslat z datové schránky, tak každý běžně užívaný účetní program. Pdf a ostatní formáty jsou považovány za neplatné! „Datová schránka je vhodná pro komunikaci i přihlašování na portál české správy sociálního pojištění www.cssz.cz. Její zřízení i používání je jednodušší než u elektronického podpisu a její využití se bude dál rozšiřovat,“ míní Blanka Štarmanová ze společnosti TaxVision.

POZOR NA LIMIT!

V roce 2014 zůstala hranice obratu pro povinnou registraci plátce DPH na jednom milionu korun za dvanáct uplynulých měsíců. Do obratu se přitom nepočítají plnění osvobozená od DPH, jako jsou zdravotní služby a pojišťovací služby, nebo příležitostný prodej majetku a další. Podle daňové poradkyně Blanky Štarmanové podnikatelé často chybují v tom, že svůj obrat mylně počítají za kalendářní rok a ne za dvanáct po sobě jdoucích měsíců.

„Limit jeden milion korun se od 1. 1. 2015 sníží na 750 tisíc korun. Vzhledem k absenci přechodných ustanovení, která by to řešila jinak, se obrat k 31. 1. 2015 spočte za dvanáct předchozích měsíců, tedy za období od 1. 2. 2014 do 31. 1. 2015. Pokud ještě nedojde ke změně legislativy, může být v lednu 2015 dost podnikatelů nepříjemně překvapeno,“ upozornila Blanka Štarmanová z TaxVision.

REGISTRAČNÍ POVINNOST

Po překročení dané hranice dvanáctiměsíčního obratu má podnikatel povinnost podat přihlášku k registraci do konce následujícího měsíce a hned v dalším měsíci se od prvního jeho dne stává plátcem DPH.

„Povinná registrace buď jako osoba identifikovaná k DPH, nebo jako plátce DPH může vzniknout také při obchodování se zahraničím. Registrovat se musíte v případě pořízení zboží z EU za více než 326 tisíc korun ročně, také při přijetí služby ze zahraničí nebo při poskytnutí služby do EU. Registraci je třeba provést ke dni, kdy došlo k přijetí nebo poskytnutí služby nebo překročení limitu dovozu z EU,“ doplnila Blanka Štarmanová.

Identifikovaná osoba, která obchoduje se zahraničím, sice není plátcem, ale má povinnost podat přiznání k DPH a odvést DPH z přijatých služeb a zboží. V případě poskytnutí služby už DPH neodvádí, pouze pokud jde o služby do zemí Evropské unie, musí vyplnit souhrnné hlášení.

O společnosti TaxVision

TaxVision působí na českém trhu déle než deset let a své služby poskytuje jak českým, tak zahraničním klientům. Vyniká v procesech vedení účetnictví, zpracování mezd a daňového poradenství – celý tým TaxVision tvoří zkušení odborníci působící dlouhodobě ve svém oboru, kteří se neustále vzdělávají a účastní se školení. Kromě klasických daňových a účetních služeb poskytuje TaxVision ekonomické rozbory firmám na míru, vyhotovuje nákladové analýzy, cenové kalkulace, analýzy ziskovosti a návratnosti investic a další důležité nástroje pro podnikatele. Mezi klienty společnosti TaxVision se řadí fyzické i právnické osoby, malé, střední i velké podniky, národní a nadnárodní korporace i neziskové organizace. Komplexní služby poskytuje vedle češtiny také v anglickém a německém jazyce.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

22:03 Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

Počínaje prvním březnovým pondělím začala Česká pošta na vybraných poštách testovat inovované stejno…