The Tap Tap budou hrát na Hlavním nádraží, odstartují tak výstavu DPP „Nová éra bez bariér“

10.11.2014 18:59

V úterý 11. listopadu 2014 to bude přesně 20 let od okamžiku, kdy byl v Praze zprovozněn první bezbariérový úsek metra z Hůrky na Zličín a kdy se objevily v pražských ulicích také první nízkopodlažní autobusy. K tomuto výročí připravil Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) společně s organizací ROPID koncert skupiny The Tap Tap a Pěveckého sboru Dopravního podniku na Hlavním nádraží, který tak odstartuje výstavu „Nová éra bez bariér“.

The Tap Tap budou hrát na Hlavním nádraží, odstartují tak výstavu DPP „Nová éra bez bariér“
Foto: Hans Štembera
Popisek: Centrální dispečink městské dopravy

Koncert bude zahájen na Hlavním nádraží v úterý 11. listopadu 2014 v 17 hodin. Na legendární píseň „Řiditel autobusu“ se k The Tap Tap připojí i Pěvecký sbor Dopravního podniku, který pak naváže vlastním vystoupením. Ve vybraných stanicích metra (Hlavní nádraží, Karlovo náměstí, Florenc, Stodůlky, Smíchovské nádraží a Háje) bude zároveň zahájena výstava, která přiblíží, jak se bezbariérová doprava za posledních 20 let vyvíjela a co ji čeká v budoucnu. Za tu dobu vynaložil DPP na zpřístupňování metra pro handicapované 447 milionů korun, nakoupil nízkopodlažní autobusy za více než 5,5 miliardy korun a tramvaje za téměř 13 miliard korun.

„Praha se bohužel dlouhou dobu po sametové revoluci potýkala s odlišným přístupem, který se ani nesnažil pohyb osob se zdravotním omezením jakkoliv ulehčovat. V posledních 20 letech je naštěstí tento trend zcela opačný a DPP chce prostřednictvím výstavy připomenout veřejnosti opatření, jež byla Prahou a DPP ve prospěch bezbariérovosti učiněna,“ uvedl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP.

„Bariéry ve veřejné dopravě se daří odstraňovat nejen na území hlavního města, ale díky systému Pražské integrované dopravy i ve středočeském regionu. Jednotliví autobusoví dopravci obnovují své vozové parky převážně nízkopodlažními vozidly a také železnice zlepšuje přístupnost pro méně pohyblivé spoluobčany jak modernizací vozidel, tak i jednotlivých nádraží,“ doplnil Pavel Procházka, pověřený řízením ROPID.

Série menších výstav ve vybraných stanicích metra, kde se zájemci mohou seznámit s významnými milníky bezbariérovosti MHD od 90. let do současnosti, připomene veřejnosti i další významnou bezbariérovou událost roku 1994, kdy na počátku listopadu vyjel do ulic první nízkopodlažní autobus v majetku Dopravního podniku. Jednalo se o vůz Neoplan 4014/3, který byl oproti ostatním autobusům DPP výrazný svou zelenou barvou. DPP měl původně těchto Neoplanů pořídit až 300 kusů, ale nakonec se v Praze objevila pouze tři vozidla. Následně totiž byly nahrazeny nízkopodlažními autobusy Karosa 2070 City Bus. Výstavní panely budou pro zájemce ke zhlédnutí až do prosince tohoto roku.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 149 autobusových linek, dále 22 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2014 bylo ve vlastnictví společnosti 1 255 autobusů, 927 tramvajových vozů a 715 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 163 000 000 kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2014 celkem 10 606 zaměstnanců, z toho 4 071 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž na http://www.dpp.cz.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Fine Gusto Nature: Sušené maso z Česka putuje do několika armád Evropy, ale i na Ukrajinu

11:11 Fine Gusto Nature: Sušené maso z Česka putuje do několika armád Evropy, ale i na Ukrajinu

Český výrobce sušeného masa Fine Gusto Nature je jedním z největších producentů sušeného masa ve stř…