Modernizace trati Průběžná – Švehlova probíhala ve dvou etapách. Od 28. června do 13. září 2014 byl uzavřen úsek V Olšinách až po zastávku Hostivařská.
První úsek mezi zastávkami V Olšinách a smyčka Radošovická byl zprovozněn v sobotu 30. srpna 2014. Navazující úsek od smyčky Radošovická až po zastávku Hostivařská pak bude slavnostně otevřen 12. září 2014 a rovněž zde bude zahájen zkušební provoz s cestujícími. Tramvaje tak od pátečních 12 hodin budou jezdit po svých pravidelných trasách.
„Považuji za důležité zmínit, že tramvajová trať v ulicích Průběžná a Švehlova měla být původně uvedena do zkušebního provozu až v noci z 12. na 13. září. Nicméně Dopravní podnik vzal v úvahu aktuální komplikovanou dopravní situaci v důsledku úplné uzávěry silničního podjezdu v Průmyslové ulici a po dohodě se zástupci města dojde ke zprovoznění úseku do Hostivaře takřka o dvanáct hodin dříve. Díky tomu mohou být ze strany DPP přijata taková dopravní opatření, která by měla přispět k odlehčení dopravy,“ doplnil generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.
„Díky rekonstrukci tramvajové trati se úprav dočkaly i zastávky. Nově vznikly zastávky Obchodní centrum Hostivař a Dubečská. Ostatní zrekonstruované zastávky jsou ode dneška bezbariérově přístupné a vybaveny prvky, které slouží k lepší orientaci slabozrakých a nevidomých cestujících. Jsem rád, že investor stavby Dopravní podnik hl.m. Prahy naplňuje koncepci hlavního města o postupném zpřístupňování MHD pro všechny cestující,“ říká radním MHMP pro oblast dopravy Jiří Pařízek.
„Tato tramvajová trať byla naposledy rekonstruována v letech 1985 a 1987, přičemž vykazovala známky značného opotřebení. V úseku nemohly tramvaje dosahovat maximální rychlosti a kvůli stavu trati zde také nebyl možný provoz nízkopodlažních tramvají 15T. Dopravní podnik se s ohledem na tyto skutečnosti rozhodl přistoupit k celkové modernizaci – rekonstrukci úseku v délce 3,4 km,“ uvedl k rekonstrukci technický ředitel DPP Jan Šurovský.
Celkové náklady dosáhly výše 174, 5 milionů korun, přičemž velkou část nákladů uhradí DPP z finančního programu Evropské unie s názvem „Operační program Praha – konkurenceschopnost“ (OPPK). Stavbu prováděla společnost Eurovia CS.
Nově otevřeným úsekem po rekonstrukci bude také tramvajová trať v Bělohorské ulici. Práce na modernizaci této trati byly spuštěny již 28. dubna 2014, kdy byla zahájena rekonstrukce kolejové části smyčky Vypich. V rámci příprav na plánované prodloužení metra linky A je zde souběžně budována plocha pro odstavy autobusů. Od 28. června 2014 pak byl vyloučen provoz tramvají v úseku Malovanka – Bílá Hora. Při rekonstrukci byly kompletně vyměněny velkoplošné betonové panely za novou konstrukci se štěrkovým ložem. Povrch tramvajové trati bude nově částečně zatravněn. Samozřejmostí při modernizacích tramvajových tratí je i bezbariérové zpřístupňování zastávek.
Trať bude oproti původnímu termínu uvedena do zkušebního provozu s cestujícími až k 13. září 2014. Při rekonstrukci došlo téměř 14 dennímu zpoždění prací, které bylo způsobeno neplánovanou překládkou kabelů napájení vysokého napětí u smyčky Vypich, ale také nedokončenými pracemi na trati mezi zastávkami Malovanka a Říčanova.
Dopravní podnik se snažil vyřešit nepříznivou situaci s přeložením kabelů zkušebním zprovozněním části trati od 1. září 2014. Od tohoto termínu byl v úseku z centra až po zastávku Říčanova zaveden provizorní zkušební provoz tramvají. Situace byla nepříjemná nejen pro cestující veřejnost a obyvatele této městské části, ale také pro Dopravní podnik. DPP bude v souvislosti se zpožděním prací vůči zhotoviteli firmě Skanska zvažovat další případné kroky v souladu se smlouvou. Celková délka rekonstruovaného úseku je 2, 654 km a náklady by měly dosáhnout výše 134 mil. Kč.
„Jsem rád, že společnost Skanska již opravdu dokončuje stavbu v Bělohorské ulici a DPP tak bude moci spustit zkušební provoz v celém traťovém úseku, tedy z konečné zastávky Bílá Hora až po zastávku Malovanka. Nové technologie tratí použité v jednotlivých rekonstruovaných úsecích, budou mít přímý vliv na větší pohodlí při jízdě pro cestující. Zároveň se na lince 22 jezdící v celé délce z Bílé Hory až do Hostivaře poprvé objeví nízkopodlažní tramvaje 15T, které tak nyní budou doslova protínat Prahu z jednoho konce na druhý,“ shrnul obě rekonstrukce generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva