„Úspěch v Bulharsku a na Slovensku potvrzuje, že patříme mezi světovou špičku v oblasti výroby trolejbusů. České trolejbusy dnes jezdí ve zhruba třiceti zemích světa včetně v amerického San Francisca. V současnosti míří například do maďarského Szegedu, slovenského Prešova nebo uzbeckého města Urgenč,“ říká Jaromír Šilhánek, generální ředitel Škody Electric.
Dodávka padesáti vozů pro hlavní město Bulharska se uskuteční již v průběhu letošního a příštího roku. Pro provoz v Sofii vyrobí plzeňská společnost trolejbusy typu Škoda 27 Tr. Budou vybaveny pomocným diesel-agregátorem pro jízdu i mimo trakční vedení. Komfort pro cestující zajistí rovněž výkonná klimatizace. Projekt dodávek nových trolejbusů pro hlavní město Bulharska je realizován s podporou Operačního programu Regionální rozvoj 2007- 2013 spolufinancovaného Evropskou unií prostřednictvím Evropského fondu pro regionální rozvoj.
„Kontrakt jsme uzavřeli na základě vítězství ve výběrovém řízení vyhlášeném v loňském roce sofijským dopravním podnikem (Stolichen Elektrotransport). Škoda Electric v tomto tendru porazila konkurenty z řad výrobců trolejbusů z Ukrajiny a Ruska,“ doplňuje ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric Karel Majer. Pro společnost Škoda Electric je aktuálně uzavřený kontrakt v krátké době již druhým úspěchem v Bulharsku. „V roce 2010 dodala Škoda Electric do Sofie třicet nízkopodlažních trolejbusů typu Škoda 30 Tr, které se v provozu plně osvědčily,“ dodává Karel Majer.
Do slovenské metropole míří osmdesát trolejbusů, které navazují na zatím poslední dodávky z roku 2006. Součástí kontraktu je též opce na dodávku dalších čtyřiceti trolejbusů a opce na údržbu trolejbusů. „Škoda Electric zvítězila v elektronické aukci ve výběrovém řízení vyhlášeném v loňském roce Dopravním podnikem Bratislava,“ uvedl Petr Kasenčák vedoucí obchodního úseku Škody Electric.
Škoda Electric se zavázala dodat klimatizované trolejbusy do slovenského hlavního města v průběhu 22 měsíců. Bratislavskému dopravnímu podniku bude dodáno padesát nízkopodlažních velkokapacitních vozů Škoda 31 Tr a třicet sólo vozů Škoda 30 Tr. Část jich bude také vybavena pomocným diesel-agregátem. „V dodávkách trolejbusů na Slovensku je Škoda Electric velmi úspěšná nejen v Bratislavě a Prešově, ale i v Banské Bystrici a Žilině,“ podotýká Petr Kasenčák. Kromě zahraničních trhů jezdí škodovácké trolejbusy také ve třinácti městech České republiky včetně Ostravy, Plzně nebo Hradce Králové.
Kromě trolejbusů dodává plzeňská Škoda Electric například kompletní elektrovýzbroj a mechanický pohon pro osm desítek lokomotiv korejskému koncernu Hyundai Rotem, motory pro pohony obřích důlních vozidel americké společnosti Caterpillar a do čínského města Su-čou míří kompletní trakční výzbroj pro 23 pětivozových jednotek metra. V prosinci loňského roku Škodovka uzavřela kontrakt s americkým koncernem GE Transportation na dodávku 660 kusů kompletních mechanických pohonů pro 110 lokomotiv, které budou určené pro osobní přepravu v Kazachstánu.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva