Tuzemské firmy ztrácejí zájem o tištěnou inzerci, finance investují do online titulů a firemních magazínů

04.05.2014 19:00

Společnosti v Česku přestávají investovat do inzerce v tištěných médiích a přesouvají svůj kapitál do firemních magazínů nebo online platforem. Podle odborníků preferují zejména opakovanou prezentaci a intenzivnější kontakt s konkrétní cílovou skupinou. Značný boom zaznamenaly v posledních 3 letech zejména zákaznické časopisy, u nichž došlo ze strany tuzemských firem k dvojnásobnému navýšení poptávky.

Tuzemské firmy ztrácejí zájem o tištěnou inzerci, finance investují do online titulů a firemních magazínů
Foto: Hans Štembera
Popisek: Noviny, ilustrační foto

Podle nejnovějších statistik Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) dochází v posledních letech k prudkému poklesu zájmu českých firem o inzertní plochy v tištěných médiích. Odborníci vzrůstající trend vysvětlují především postupným přesunem titulů i čtenářů do online módu. Zmiňují však rovněž odlišné cenové nabídky.

„Online svět dnes získává na stále větší důležitosti. V uplynulých pěti letech například vzrostly podle aktuálních údajů Sdružení pro internetovou reklamu výdaje firem do internetové inzerce o více než dvojnásobek. Samozřejmě je to pak na úkor tištěných médií, o které tuzemské společnosti ztrácejí zájem. Zde tak naopak dochází k výraznému poklesu investic do inzerce, mimo jiné i kvůli vyšší ceně,“ potvrdil rostoucí trend Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

Inzerenti na online médiích vyzdvihují zejména okamžité oslovení zákazníka a možnost přesného zacílení pro podporu konkrétních produktů či služeb. „Výhodu online inzerce proti tištěným médiím spatřujeme především v tom, že cílový zákazník, který je naší nabídkou osloven, může reagovat ihned. Z online prostoru se rychlým proklikem dostane na stránky našeho e-shopu, kde mu můžeme nabídnout produkty na míru. Tištěná média tuto formu rychlé interakce bohužel nenabízejí,“ vysvětluje příklon k online prezentaci Pavel Sedláček ze společnosti Pharma Future.

Poptávka českých společností se vedle online inzerce stáčí podle expertů nově také směrem k zákaznickým magazínům. Podle britských výzkumů totiž udrží nejvyšší pozornost potenciálního zákazníka. Zatímco například reklamní plakát zaujme na 8 vteřin a televizní reklama na 30 vteřin, firemní magazín podle nich upoutá čtenáře až na 25 minut.

„V České republice v poslední době přibývá společností, které věnují finance do tvorby firemního magazínu. Od roku 2011 jsme zaznamenali více než dvojnásobné navýšení poptávky. Podle údajů Asociace vydavatelských agentur totiž firmy, které mají v medialistu svůj vlastní magazín, zaznamenávají nárůst prodeje průměrně až o 8 %. To je značná motivace,“ uvedla možné důvody nového trendu Ditta Dvořáčková ze společnosti Corporate Publishing s.r.o. „Při srovnání cen za prezentaci ve striktně vymezeném prostoru tištěných médií jsme se nakonec rozhodli zvolit kombinaci firemního magazínu a online inzerce.

Lépe se nám touto cestou tvoří zákaznická základna a oslovuje cílová skupina, se kterou můžeme dál intenzivně pracovat. Takovou možnost jsme u tištěné inzerce neměli. Firemní časopis je vhodný také s ohledem na naše dodavatele, kteří touto cestou mohou prezentovat své značky,“ uvedla důvody odklonu od tištěné inzerce Jana Martínková ze společnosti Activa, která je jedničkou na trhu v oblasti poskytování služeb a vybavení pro kanceláře.

O společnosti ACTIVA

ACTIVA, spol. s r.o., působí jako dodavatel kancelářských potřeb od roku 1992. Během své mnohaleté existence si na trhu vybudovala významné postavení a získala řadu významných a náročných klientů, kteří oceňují její vysoce profesionální služby. V současné době má společnost téměř 420 zaměstnanců. Centrála společnosti se nachází v Praze-Letňanech, kde je z centrálního skladu o rozloze téměř 20 500 metrů čtverečních okamžitě expedováno požadované zboží zákazníkům. Společnost působí také na Slovensku pod názvem ACTIVA Slovakia. V katalogu ACTIVA, který představuje nejširší nabídku na trhu, naleznete více než 8 400 položek kancelářského zboží včetně občerstvení a úklidových prostředků.

O Asociaci pro elektronickou komerci

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je sdružením 315 firem, podnikatelů a odborníků v elektronickém obchodu. Asociace byla založena v roce 1998 jako nezávislá organizace, která podporuje rozvoj elektronického obchodu v České republice. Mezi členy APEKu patří největší české internetové obchody, přední softwarové společnosti a finanční instituce.

O společnosti Pharma Future Ltd. Group

Společnost Pharma Future vyvíjí a vyrábí vysoce specializované a sofistikované produkty, které každou svou jednotlivou účinnou substancí, její kvalitou, čistotou a dávkováním by mohly být samostatně prodávanými produkty. Pharma Future se však soustředí na přípravky komplexně, vybírá a dávkuje aktivní substance z hlediska jejich maximální účinnosti, biologické využitelnosti a čistoty a kombinuje je do sofistikovaných formulací, které vždy pokrývají maximum potřeb pacienta dle dané diagnózy. Portfolio společnosti zahrnuje vedle jiného kloubní preparáty, konopné mazání, enzymy i silikonové gely.

O Corporate Publishing s.r.o.

Společnost Corporate Publishing je specialista na firemní magazíny. Na mediální trh vstoupila prvními tituly v roce 2007. Obchodní aktivity jsou zaměřeny na přípravu koncepce a následnou realizaci časopisů pro danou cílovou skupinu koncových zákazníků, firemních zaměstnanců, obchodních partnerů a investorů. Vychází z předchozí několikaleté vydavatelské praxe v oboru technologických a konzumních titulů.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Památník Lidice: Prohlášení k uspořádání veřejné sbírky na restaurování Památníku dětských obětí války

19:15 Památník Lidice: Prohlášení k uspořádání veřejné sbírky na restaurování Památníku dětských obětí války

Protože se k našemu rozhodnutí uspořádat veřejnou sbírku na restaurování Památníku dětských obětí vá…