Tak například pokud dojde k těžkému či dokonce smrtelnému zranění cyklisty, je ve třech čtvrtinách případů zasažena právě hlava či krk, přitom ve dvou třetinách případů by bylo možné následky kolize zmírnit, neboť zranění hlavy jsou na místech, jež mohou být chráněna přilbou. Cyklisté, kteří nenosí přilbu, tak podstupují devatenáctkrát větší riziko úmrtí než ti, kteří ji používají.
Důležitou prevencí je řádný technický stav jízdního kola a dodržování základních psaných i nepsaných bezpečnostních pravidel. I tak se ovšem mohou objevit situace, často cyklistou nezaviněné, kdy se pádu či kolizi nedá při nejlepší vůli zabránit. Někteří spoléhají na náhodu, že to zkrátka dobře dopadne. Čím dál tím víc ovšem potkáváme ty, kteří vycházejí Štěstěně vstříc. Například použitím cyklistické přilby.
Cyklisté by rovněž měli permanentně dbát na svou viditelnost, tedy i za dne. Lze proto doporučit používat oblečení a přilby ve výrazných barvách, resp. alespoň vhodné pestře zbarvené doplňky. Vhodnou kombinací fluorescenčních a reflexních materiálů zajistí svou viditelnost pro ostatní za denního světla i za tmy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva