Unikátní typ láhve s tzv. vnitřním reliéfem (označovaným též interní embossing) je převratnou novinkou v obalovém designu skla. Společnost O-I ji poprvé uvedla před dvěma lety ve Spojených státech, kde reliéf pokrýval pouze hrdlo láhve. Na českém trhu byla láhev představena v prosinci loňského roku v atraktivnější podobě, tedy s embossingem uvnitř celé láhve. Při její výrobě společnost uplatňuje nejmodernější technologické a inovativní postupy. Použitá technologie vnitřního reliéfování lahví dokáže vytvářet atraktivní a nevšední dekorace, které díky svému umístění uvnitř láhve nenarušují její vnější povrch. Samotná etiketovací plocha tedy zůstává zcela hladká a lze s ní nejrůznějším způsobem pracovat a dále dotvářet výsledný vzhled baleného produktu.
„Skleněná láhev s vnitřním reliéfem je pro nás srdcovou záležitostí. Mistrovským způsobem v sobě propojuje účelnost, praktičnost a estetiku. Je proto vhodná zejména pro víno a alkoholické nápoje, kdy zákazníci nejvíce ocení efekt plastičnosti, který je odhalován s postupným ubýváním tekutiny. Moc nás těší, že právě tato láhev získala letos hned dvě prestižní ocenění, a to Obal roku v kategorii nápoje a Silver Design Touch,“ uvedla Adriana Ryjáčková, Design projekt manažerka společnosti O-I.
V soutěži Obal roku se společnosti O-I dařilo i v minulých letech. V roce 2012 získala ocenění za design skleněné láhve Hanácké vodky, v loňském roce pak byla oceněna za produkt Mléko ve skle.
O společnosti O-I
O-I je výrobce skleněných obalů utvářejících značky zákazníků, které jsou založeny na technických odborných znalostech, a které vynikají řemeslným zpracováním. Vynalézavý design a výrobní možnosti odlišují firmu O-I od ostatních výrobců – díky nim získala celosvětově vedoucí postavení ve výrobě skleněných obalů s cílem provádět výrobu ekologicky a s ohledem na udržitelný rozvoj. Ten je prospěšný nejen pro životní prostředí, ale i obecně pro obchod. Snížením spotřeby energie v rámci výrobních procesů se společnpsti O-I daří zlepšovat způsob podnikání a zmírňuje dopad těchto procesů na životní prostředí.
V České republice O-I zaměstnává téměř 400 zaměstnanců ve dvou provozech. Mateřskou společností a zároveň jediným vlastníkem společnosti O-I Sales and Distribution Czech Republic, s.r.o. je společnost O-I Manufacturing Czech Republic, a.s., která se zabývá výrobou obalového skla. V České republice má společnost O-I dva závody, a sice v Novém Sedle na Karlovarsku, kde se vyrábí barevné sklo, a v Dubí na Teplicku, kde je vyráběno sklo bílé.
O soutěži Obal roku
Česká národní soutěž OBAL ROKU je určená pro české i zahraniční firmy, které se podílejí na zajímavém obalovém řešení. Cílem soutěže je vyzdvihnout a propagovat nejlepší myšlenky, inovace a technologie v oblasti balení, které se na českém i zahraničním trhu objevují. Obdobně jako v celosvětové soutěži WorldStar for Packaging jsou přihlášená obalová řešení členěna dle oblasti použití do 8 kategorií: Potraviny; Nápoje; Kosmetika; Farmaceutické produkty; Čistící a prací prostředky; Elektronika a spotřebiče; Automotive; Ostatní. Odborné hodnocení přihlášených obalů proběhlo 17. června. Zástupcům firem oceněných exponátů v letošním ročníku soutěže budou předány trofeje a certifikáty v rámci Obalového galavačera 2014, který se uskuteční 26. listopadu v Aquapalace hotelu v Praze. V průběhu galavečera budou vyhlášeni i držitelé „ZLATÉ, STŘÍBRNÉ a BRONZOVÉ CENY PŘEDSEDKYNĚ KOMISE 2014".
Více o soutěži naleznete zde: http://www.obalroku.cz/obal-roku-2014
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva