Generální konzulát ČR v Šanghaji v úzké spolupráci s agenturou CzechTourism připravil čínským filmařům program nabitý zajímavostmi a příběhy české architektury, kultury a gastronomie. Vrcholem pořadu pak bude romantická svatba čínského páru v Lobkowiczkém paláci na Pražském hradě.
Ředitel CzechTourism Šanghaj, František Reismüller k tomu uvedl: "Čínská střední třída rychle bohatne a začíná objevovat i relativně vzdálené země. Prostřednictvím Day Day Up má Česká republika unikátní příležitost oslovit napřímo takřka deset procent obyvatel nejlidnatější země světa. Slibujeme si proto od Day Day Up masivní navýšení počtu čínských turistů směřujících do České republiky.“
DDU je jednou z nejpopulárnějších čínských talk show všech dob a zřejmě nejpopulárnější show pro mladé lidi v Číně. Show běží od roku 2008 s velkým úspěchem každý pátek v prime time na televizní stanici Hunan TV. Její úspěch je připisován především schopnému týmu producentů, který přichází se zajímavými hosty z oblasti umění, sportu atd., a popularitě moderátorů talk show. Hlavní moderátor Wang Han, který v roce 2010 vyhrál soutěž o nejlepšího moderátora posledních 30 let, patří mezi nejslavnější čínské celebrity.
"Tým pořadu nabídl Generálnímu konzulátu ČR v Šanghaji, že jeden díl talk show bude věnován České republice," přiblížil vznik celé myšlenky generální konzul Richard Krpač. "Bude to teprve podruhé v historii pořadu, kdy bude celý díl věnovaný jedné zemi - poprvé se tak stalo v prosinci 2014, kdy byl s obrovským úspěchem odvysílán díl o Dánsku."
Show je vysílána v hlavním čase každý pátek od 20:00 do 22:00 hodin, její cílovou skupinou jsou mladí lidé ve věku 15 až 35 let, majetní, otevřeně myslící cestovatelé a úspěšní podnikatelé. Díl o Dánsku byl v okamžiku vysílání vyhodnocen jako nejsledovanější show ze všech TV kanálů v Číně s téměř 100 miliony diváků. Za rok 2014 pak počet diváků sledujících pořad na internetu dosáhl závratných 1,4 miliardy.
Hlavním organizátorem české účasti v DDU je Generální konzulát České republiky v Šanghaji podporovaný Českou centrálou cestovního ruchu CzechTourism. Na pořadu dále spolupracují společnosti MOSER, CEFC, Škoda Auto, Prague City Tourism, Magistrát hlavního města Prahy a MČ Praha 1.
autor: Tisková zpráva