Žadatelů o přehled péče přibylo zejména od konce minulého a začátku tohoto týdne. V některých médiích se totiž objevily informace o tom, že pojišťovny každoročně zjistí ve výkazech péče nesrovnalosti za mnoho milionů korun. Jen v pondělí pak například přišlo za jedinou hodinu na kontaktní e-mail VZP bezmála 400 žádostí o vystavení přehledu.
VZP je ráda, pokud pojištěnci pečují o své zdraví a zároveň si hlídají vynaložené prostředky – jejich vlastní kontrolou tak pojišťovna předchází chybným platbám například za péči, která nebyla poskytnuta. Jindy, a to je většina případů, zase lékaři třeba kvůli překlepu v rodném čísle vykážou péči na jiného pacienta.
Každý pojištěnec má možnost získat Přehled úhrad zdravotní péče za uplynulých dvanáct měsíců bezplatně jedenkrát za rok. Důležité však je, že údaje za uplynulý kalendářní rok může VZP klientovi poskytnout až po celkovém vyúčtování plateb lékařům a zdravotnickým zařízením, tj. vždy od dubna za rok předchozí. Od dubna proto, že zdravotnická zařízení mají možnost vykazovat poskytnutou péči 3 měsíce po jejím provedení.
Pokud by tedy pojišťovna vydala svému klientovi přehled například v lednu nebo v únoru, mohlo by se stát, že by v něm ještě nebyla uvedena péče z října či listopadu.
O přehled mohou klienti žádat přímo na pobočkách a je jim vystaven okamžitě. Žádost může klient podat i písemně. Přehled je mu vydán po ověření totožnosti nebo zaslán do vlastních rukou. V loňském roce o výpis požádalo podle předběžných údajů cca 107 tisíc klientů VZP.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: VZP