Velká poptávka po nových bytech si vyžádala zavedení pořadníků

09.08.2016 13:02

Rozhodnout se dnes pro investici do vlastního bydlení vůbec neznamená mít zítra vlastní střechu nad hlavou. Byty, které developeři nabízejí k prodeji o letošních prázdninách, budou reálně k nastěhování v letech 2018 – 2019.

Velká poptávka po nových bytech si vyžádala zavedení pořadníků
Foto: M&K Real Estate
Popisek: Rakytník

Kdo na nabídku nezareaguje hned v okamžiku jejího zveřejnění, může navíc skončit v pořadníku. Bez záruky, že se na něj v nové etapě vybraného bytového projektu vůbec dostane.

„Největší zájem je vždy o menší byty, které jsou cenově dostupnější, v prvních dnech po zahájení prodeje obvykle převýší nabídku,“ říká Šárka Kloučková z obchodního oddělení pražské developerské společnosti M&K Real Estate.

„Jsme nuceni vytvářet pořadníky, ve kterých evidujeme až devět zájemců,“ popisuje Kloučková. Každý z nich má obvykle tři dny na to, aby si ujasnil možnosti financování a další nezbytné věci. „V té době se ukáže, jestli zájemce vůbec dosáhne na hypotéku, případně zda by pro něj nebyla příliš velkou zátěží do budoucna,“ upřesňuje Kloučková. 

Objeví-li se překážky, které první zájemce o byt nepředvídal, začíná jednání s dalším v pořadí.

M&K Real Estate, který staví především v projektu Čakovický park, má momentálně v nabídce poslední dva byty, které budou připraveny k nastěhování v létě příštího roku. V polovině září se chystá dát do prodeje dalších zhruba 60, ty ale budou dokončeny v roce 2019.

„Nabízíme jen byty v domech, na které bylo vydáno územní rozhodnutí a stavební povolení, a jejich získání je někdy zdlouhavý proces,“ vysvětluje Šárka Kloučková, proč developer ani v současné situaci prostě „nevrhne na trh“ další byty, s jejichž dokončením se počítá třeba až po roce 2020. 

Na webových stránkách některých společností přitom není výjimkou nabídka bytových jednotek, které se prodávají už druhým či dokonce třetím rokem, místo termínu dokončení si ale mohou zájemci stále pouze přečíst, že „projekt je v přípravě“.

Kde se dnes můžete setkat s pořadníky

V Česku byl počátkem letošního roku oficiálně předán třetí a poslední vůz LaFerrari určený pro náš trh. Disponuje výkonem 963 koní, z nuly na stovku zrychluje stovka pod tři sekundy, stojí milion eur. Po objednání musel majitel na auto čekat přes dva roky. Podmínkou bylo, aby vlastnil dalších pět modelů od Ferrari. I tak byl pořadník mnohem delší, než mohla uspokojit kvóta. Továrna tak vybírala podle toho, čím jste ještě z hlediska automobilky se vzpínajícím se hřebcem významní. Šťastný majitel nového vozu zabodoval dvěma desítkami závodů v barvách Ferrari.

Rolls-Royce Phantom, nejmajestátnější limuzína, v jaké je možné se dnes svézt, vydržela na trhu něco přes 13 let. Objednat se už nedá, ani kdybyste na ni měli připravených 10 milionů korun (cena základní verze). Automobilka vyrábí jen vozy, které si již zákazníci zamluvili. Až objednávky uspokojí, výroba skončí. Nástupce pak přijde až v roce 2018.

Třetí elektromobil Tesla, který se díky kompaktní velikosti už cenově může srovnávat s běžnými automobily, zaznamenal obrovský úspěch. Přestože majitel firmy miliardář Elon Musk ukázal jen jeho prototyp, posbíral během několika dní bezmála 300 tisíc objednávek. Přitom každý, kdo si chce vůz objednat, musí složit zálohu. V USA je to tisíc dolarů, v Evropě tisíc eur. Přitom auto se zřejmě dostane na silnice až na konci roku 2017.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

JCCR: V oblasti cestovního ruchu musíme zabrat, sousedé nám ubíhají mílovými kroky

19:15 JCCR: V oblasti cestovního ruchu musíme zabrat, sousedé nám ubíhají mílovými kroky

“Na čem nám ujíždějí sousedé” bylo tématem 8. ročníku největší konference cestovního ruchu v České r…